Diskbråck på häst

C

Caroline_L

Hej,

Är det någon som har några erfarenheter när det gäller diskbråck på häst?

Min häst har det och veterinären har gett mig ett träningsprogram som sträcker sig i nästan 6 mån.
Med syftet muskla upp rygg och hoppas på att han håller för ridning. Jag tränat honom på marken i 3 mån nu och det är ca 2 mån kvar innan jag kan sitta upp en liten stund enl. träningsschemat.

Jag möter mycket folk som tycker att detta verkar konstigt inkl. mig själv: Hur man skall kunna rida en häst med diskbråck? Finns det någon på buke som har häst med diskbråck och kan dela med sig av sina erfarenheter?

Jätte tacksam för svar!
Mvh/ Caroline.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
740
Senast: tara
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 374
Senast: Bison
·
Hundhälsa Hej kära buke! Flera år sedan jag skrev sist men nu behöver jag ventilera. Min underbara lilla dansksvenska gårdshundstik på 9 år blev...
Svar
11
· Visningar
3 443
Senast: NotlikeI
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 079
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka