Dingles Yh-utbildning verksamhetsledare inom hästrelaterade näringar!

bambi82

Trådstartare
Fick antagningsbeskedet idag! Nu ska man bara se till så det praktiska på hemmaplan funkar! :)

Nån mer som ska gå????

Känner mig både lite nervös och förväntansfull, men mest glad tror jag ska bli KUL!
 
Sv: Dingles Yh-utbildning verksamhetsledare inom hästrelaterade näringar!

Jag var en av dem som gick ut i första omgången :) Vi hade störtkul! :D Och utbildningen i sig är väldigt trevlig. Vi var ett väldigt blandat gäng med folk från Helsingborg i söder, till Umeå i norr.
 
Sv: Dingles Yh-utbildning verksamhetsledare inom hästrelaterade näringar!

Vad kul! Kan du inte berätta lite mer om utbildningen?

Och hur har det gått sen, har du startat eget eller jobbar med något inom området?
 
Sv: Dingles Yh-utbildning verksamhetsledare inom hästrelaterade näringar!

Jovisst kan jag det :)

Eftersom vi var de första som gick så antar jag att en del saker kanske förbättrats och ändrats om till det bättre. Men vi var nog alla väldigt nöjda med utbildningen. Eftersom alla i klassen hade olika utgångspunkt så är det säkert olika vad man får utav utbildningen (vi var alltifrån djursjukvårdare, massörer till ridskolechefer och ridlärare). Men utbildningen var väldigt "matig", många intressant gästföreläsare och studiebesök (varav en längre studieresa med övernattning), samt deltagande i Hästföretagarforum i Scandinavium. De "ordinarie" lärarna var väldigt duktiga i sina ämnen. Man kan säga att utbildningen till stor del är teoretisk, alltså vi hängde inte i skolstallet så mkt mer än när vi gick igenom anatomi i hästkursen (alla var rätt så långt förbi kunskapsmässigt).

Hyfsat enkelt att följa med och studera via plattformen hemma. Lärarna är väldigt flexibla med prov och deadlines, eftersom de vet att flertalet elever driver egna företag eller jobbar samtidigt.

De flesta kom en bra bit ifrån så man tog in på vandrarhem/hyrde rum de dagar som var skolförlagda. Det blir trevlig sammanhållning och många roliga kvällar! Man knyter kontakter som kan vara användbara i framtiden.

Jag jobbade inom ett hästföretag redan innan jag gick utbildningen, och det är även samma företag som jag är kvar på idag. Flertal elever i min klass driver egna företag (fanns både de som redan hade företag innan utbildningen, men även dem som startade upp i samband eller efter utbildningen).

Vill du ha tips på boende i Uddevalla/Dingle så skicka ett PM :) Efter utbildningen har man provat en hel del av de olika alternativen ;)
 
Sv: Dingles Yh-utbildning verksamhetsledare inom hästrelaterade näringar!

Jag ska gå :)
Jättespännande då jag råkade på utbildningen som på ett bananskal, har ett jobb som inte alls innefattar hästar men drömmen har ju alltid funnits där och hobbyn sen ja var 7...
Har dock lite problem med leveransen av böckerna, så vet inte riktigt hur jag ska lösa detta ska försöka stanna i gbg på vägen och kolla om jag kan låna på biblioteket. Annars får jag hoppas på att lärarna är ännu lite mer flexibla..
Men visst ska de bli kul!
Bambi kommer du dit på söndag eller måndag? Tänkte kanske åka dit på söndag då jag har långt att åka och det är dåligt med tågtider, och när ja pratade med skolan om det fanns möjlighet till det var det tydligen fler som tänkt samma tanke :)
 

Liknande trådar

Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 782
Senast: Miiikaela_
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Har tänkt nu i mer än en vecka att jag behöver gå och storhandla men kommer inte iväg. Känner mig så trött, både i kropp och hjärna, så...
Svar
1
· Visningar
418
Senast: Rosett
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 367
Senast: Farao
·
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 986
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp