blizz
Trådstartare
hej! min häst är mycket trevligare att rida på pelhambett än hon är på vanligt delat tränsbett. JAg har provat olika tränsbett allt för att kunna rida henne mest på detta, rakt, delat, tredelat...men inget funkar riktigt bra. Hon blir spänd, gåt bara och spänner sig igenom hela kroppen och verkar hata att ha det i munnen...på åelhamet däremot är hon mjuk och trevlig, kliver genaast ihop i ramen bara jag tänker tanken "form" och bjuder mkt trevligare- verkar gilla att ha detta bett i munnen mkt bättre! Så hur är det nu, vad tycker ni? jag vet att många tycker att man absolut ska rida på det mildaste man kan hitta, men jag tänker ändå som så att det är bättre att rida hela tiden med ett bett som hästen verkligen trivs på än att sitta och kämpa på tränsbettet som hon ogillar...jag vill ju absolut att hästen ska funka på vanligt tränsbett, men när man samtidigt känner hur underbart trevlig hon är på pelhamet så blir det lite svårare att motivera sig att rida på det andra...
jag kan tillägga att jag inte ska tävla dressyr, så för den sakens skull behöver hon inte kunna ridas på det vanliga tränsbettet...
jag kan tillägga att jag inte ska tävla dressyr, så för den sakens skull behöver hon inte kunna ridas på det vanliga tränsbettet...