Dikalciumfosfat ^^ fosforbalans+foderkrita

ankic

Trådstartare
Har försökt att få tag i dikalciumfosfat med inte hittat .
Det ska ju gå att byta ut mot fosforbalans+foderkrita men hur mycket ? ( 1 mått fosforbalans och 2mått foderkrita ) :confused: Men vilket mått ,det som hör till fosforbalansen eller till foderkritan?
 
Sv: Dikalciumfosfat ^^ fosforbalans+foderkrita

Eclipse biofarmab har dikalciumfosfat. Du hittar det i välsorterade ridsportbutiker.

Gå in på sidan www.eclipsebiofarmab.se och under "vitaminer/mineraler" hittar du dikalciumfosfat. Här kan du se hur mycket du ska ge och vilka storlekar på förpackningar det finns etc.




vitaminer/mineraler
 
Sv: Dikalciumfosfat ^^ fosforbalans+foderkrita

Ett mått dikaliumfosfat innehåller 7.5g kalcium och 5.4g fosfor
Men ngn som vet hur stora mått det är i dikaliumfosfat????
1 mått foderkrita innehåller 12 g kalium ( borde bli ett 1/2 mått)
1 mått fosforbalans innehåller 2.5 g fosfor ( borde bli 2 mått)

Det jag inte förstår är vilket mått skall jag använda . Har ingen våg som väger så liten mängd . Det borde ju vara av det mått som hör till varje product ( foderkrita = större mått) (fosforbalans =mindre)
Nää , nu står det stilla..............
 
Sv: Dikalciumfosfat ^^ fosforbalans+foderkrita

I dikalciumfosfathinken får man med ett mått. Är ganska säker på att det rymmer 30g dikalciumfosfat. Dvs att hinkens innehåll är 250 g Ca och 180 g P per kg.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 708
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag ska flytta min häst till stall och själv köpa in strö efter att ha haft honom på lösdrift där strö ingick. Jag har således aldrig...
2
Svar
26
· Visningar
2 791
Senast: warg
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
971
Senast: Kirre
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
8 9 10
Svar
185
· Visningar
17 531
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp