Dika ridbana

Hasselört

Trådstartare
Hej, jag funderar på hur jag ska göra en budget-ridbana.

Där den tänkta ridbanan ska vara nu finns det redan ett trästaket på ena långsidan som jag gärna skulle vilja ha kvar, men precis vid tomtgränsen utan något dike.
Har inte plats att göra ett dike på utsidan av staketet och känns väldigt dumt att göra det på insidan?!

Har ni några smarta tips? Eller måste jag ta bort och dika, sätta tillbaka staketet?

Spontant tänker att dike på 3 sidor kanske går bra, eller helt enkelt fråga grannen om hen har något emot att du gräver dike lite inpå deras mark (beror väl lite på hur det ser ut på deras sida osv).

Liknande trådar

Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
1 088
Senast: Lars L
·
Anläggning Hej! Vi har en relativt stor ridbana i ren naturlig sand. Vi har inte tillfört något till den utan marken är av ren sand vilket är...
Svar
7
· Visningar
1 169
Senast: Cattis_E
·
Anläggning Hej! Vi har en relativt jämn yta på vår gård där vi tänkte göra en budget versions ridbana. Ytan är ca 15x40 och är vanlig jord blandat...
Svar
8
· Visningar
1 939
Senast: Amk
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 266
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025