digivande tik, fodergiva

LECH

Trådstartare
Min jack russelltik har nyligen fått tre valpar. Jag ger henne Royal Canin för dräktiga/digivande tikar. Doseringen på påsen är svårtydd - vad betyder ad libitum? Någon som vet. Före valpningen fick hon ca 3 dl per dag, men hon är en sån som inte alltid äter upp sin mat och det gjorde hon inte då heller, men nu när valparna är snart en vecka äter hon allt hon får men hon börjar verkligen bli tunn. Ska ge henne "fri tillgång"?
 
Sv: digivande tik, fodergiva

Tycker absolut att du ska ge henne fri tillgång och dessutom skämma bort henne med "godsaker". Hon behöver allt hon kan stoppa i sig under de närmaste veckorna, för valparna kommer att ta mer och mer på henne..

Mina får alltid fri tillgång på högenergifoder och klarar av att hålla hullet uppe samtidigt som valparna frodas :)
 
Sv: digivande tik, fodergiva

Ad libitum betyder fri tillgång
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 936
Senast: lundborg
·
Övr. Hund Var hos pappa idag och var på honom lite att tiken blivit alldeles för fet nu. Det är en riesentik, minns inte exakt hur gammal hon...
2
Svar
20
· Visningar
3 398

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Min arga lilla hund.
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp