Digivande ston på bete

T

Throlla

Ger ni era ston extra kraftfoder även på betet. Hur gör ni då för att veta vad de ska ha?
 
Man får gå på känn. Jag behövde ge mitt sto rätt mycket för att hon skulle hålla hullet. Jag var bortrest 2v och tog då bort kraftfodret för att jag inte hade nån som kunde hjälpa till, och hon tappade synligt på den tiden.

Jag gav havre och Krafft Breed, då hon började tappa lite mer på ovandelen så la jag till soja också. Hagkamraterna som också hade föl fick inget tillskott och höll sig bra på det.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Om man har sin häst ute från runt 21 på kvällen till 12-13 på förmiddagen, hur kan man skapa sig ett hum om hur stor del av...
Svar
8
· Visningar
596
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
843
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Nu när det efterlängtade regnet kommit så uppstår genast frågan om det här med socker i betet. Jag har en "frisk" fånghäst som gick på...
Svar
7
· Visningar
1 365
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hur mycket gör det om hästen inte får i sig allt avmaskningsmedel? Blandade det i foder men vet inte om det inte dög eller om...
Svar
4
· Visningar
546
Senast: aglaonema
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Fråga?

Omröstningar

Tillbaka
Upp