Diffusa annonser. Vad är en good, experienced, average ryttare?

LionQueen

Trådstartare
Hej alla kära bukebor..

Jag har lite funderingar. Ska ta upp några exempel så ni förstår vad jag är ute efter.

Du hittar en annons där ett halvblod för 60 000 är till salu, det står att hästen behöver en erfaren eller rutinerad ryttare. Hästen har tävlats lättare klasser i hoppning men lämpas bäst till dressyr.

En medryttare sökes till ett fullblod som har omskolats till ridhäst efter galoppkarriär för 2 år sedan, hästen är het och ägaren är rädd om sin häst så det står att personen i fråga gärna får ha mjuk ridning och helst 10 års ridning i bagaget.

En hästgård söker fler ryttare till sin verksamhet som omskolar hästar och vidaresäljer hästar som behöver nytt hem, hobbyhästar samt lättare tävlingsklasser. Väldigt låg lön och mat och boende ges. De söker en bra ryttare som är mångskillad och pålitlig.

Okej, efter att ha läst sådana här annonser som läggs ut dagligen på nätet. HUR VET MAN VAD DET EGENTLIGEN STÅR? är frågan.

Rutinerad ryttare, 10 år av ridning, skillad ryttare utan lön?

Hjälp mig gärna förstå dessa annonser.

Hade det inte varit mycket enklare, för att undvika missförstånd att skriva ut exakt vad för ryttare hästen borde ha, vad ryttaren ska kunna och vilken stil av ryttare, samt om hästen bara behöver en konsekvent person så att den inte kör med den nya ägaren osv..
 
Sv: Diffusa annonser. Vad är en good, experienced, average ryttare?

Spontan tankte är väl att ägaren inte vågar skriva ut detta då det också kan avslöja ett inte smickrande problem..? att skriva rutinerad så behöver man bara tala om att detta är ingen nybörjarhäst istället för att "skriva ut'' att den bockar/stegrar/skenar/bits etc.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 689
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 296
Senast: shia
·
Hästmänniskan Jag kommer så småningom att lägga ut min häst på annons. Då han är min första egna häst så har jag av förklarliga skäl aldrig sålt häst...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 354
Senast: mollyphlox
·
Hästmänniskan Hej hörni! Jag har ett problem jag skulle vilja ha hjälp med och jag hoppas jag "gör rätt" här nu på hemsidan då det är första gången...
Svar
14
· Visningar
3 243
Senast: AmandaJ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp