Diddi sadel

ishorses

Trådstartare
Tänkte köpa en Diddi sadel men har svårt att hitta en återförsäljare i Norge, dom flesta säljer enbart Top Reiter bomlös.
Så undrar vilken skillnad det är mellan dom?
Satt super bra i Diddi sadeln..

Sv: Diddi sadel

Tänkte köpa en Diddi sadel men har svårt att hitta en återförsäljare i Norge, dom flesta säljer enbart Top Reiter bomlös.
Så undrar vilken skillnad det är mellan dom?
Satt super bra i Diddi sadeln..

Jag har själv en Diddi-dyna som jag älskar, skillnaden är att Topreiters är mycket klumpigare (anser jag iaf ;) ) Men det är säkert en smaksak...

Du har fel! ;)

Jag föredrar Topreitern så det är nog på det stora hela en smaksak. Topreitern brukar dock kritiseras för att den har smal kanal.

Jag tkr nog också bättre om Diddi-dynan. Tkr också den är smidigare och tkr bättre om knästöden. Synd bara att de är så "dyra".

Tycker det är lätt att hamna i stolsits i Diddin. Fast jag är ganska kort, kanske spelar in.

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis...
2
Svar
21
· Visningar
1 065
Senast: MiniLi
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
785
Senast: Lisen82
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
970
Senast: Tora
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 760

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka