Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har köpt Diamond V för att ge min häst.
Nu ska jag räkna en foderstat och jag hittar inga räkneexempel någonstans ( mer än att det står att foderjäst innehåller mycket protein).
På burken står det att det är 15,0% Råprotein. HUR räknar jag om det till smrp ?
Det går tyvärr inte att räkna ut ett värde på SmRp. Man måste i detta fall i princip göra smältbarhetsförsök på hästar.
Nu spelar detta inte så stor roll eftersom rekommenderad dos av produkten är 14 g för en vuxen häst. 14 g innehåller endast 2,1 g råprotein vilket förmodligen motsvarar ca. 1 – 1,5 g SmRp vilket är försummbart.
Man ger Diamond V i hopp om att den ska hjälpa till att stabilisera mikrofloran i grovtarmen inte för att tillsätta protein till foderstaten. Diamond V innehåller en död jästkultur till skillnad mot produkten Yea-sacc som innehåller en levande jästkultur. Diamond V är således en prebiotika medan Yea-sacc är en probiotika.
Ahhh tack!!!!!! Det är precis därför jag ska ge henne detta, alltså för magen.
Men så läste jag att foderjäst (generellt antar jag)var proteinrikt vilket fick mig att fundera. Men som du förklarade mycket bra för mig, så behöver jag inte bekymra mig för att ändrea resterande foderstrat ( pga proteinet). Tack!!!!