DHTML-meny (popup-meny)

sockerdricka

Trådstartare
Jag håller på och gör mina första hemsida..ville ha en sådan meny men vet inte om det är bra?
För visst måste besökarna på min sida då har installerat java?
Hur många är det som inte har det installerat egentligen?
Är det något att satsa på att ha en såndan meny, eller tror ni att det är bättre att satsa på en annan slags meny?

:confused:
Tacksam för svar :D
Och börja nu inte tala om allt för svåra och krångliga datorgrejer. Jag kan inte så mycket :o
 
Sv: DHTML-meny (popup-meny)

De flesta har nog JavaScript aktiverat, men när jag ett kort tag hade en DHTML-meny på min hemsida (och det är en privat hobbyhemsida med få besökare) fick jag tre mejl om att min meny inte gick att använda. :smirk: De som surfar med en äldre version av IE (vilket man måste göra om man har en Mac) kan inte se menyerna. En och annan har dessutom stängt av JavaScript.

Jag skulle inte rekommendera en sådan meny. Okej att man har en och annan JavaScript-"effekt" på hemsidan, men om själva menyn kräver JavaScript stänger man ju många ute eftersom hemsidan blir helt osurfbar för vissa.

Men man får ju göra en avvägning. När det gäller privata hemsidor behöver man knappast känna samma krav på tillgänglighet som ifall man drev en kommersiell sajt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 728
Senast: EmmaW
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 342
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
3 006
Senast: Monstermom
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 358
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp