marie lustig
Trådstartare
Sv: Detta kunde vara så mycket bättre
Absolut.
Dessutom är det otroligt att den som råkar vara bra på att kuta runt som en vettvilling skulle till fulländning klara av de utmaningar som KONSTEN att rida en galopphäst på ett benefiting sätt, för alla parter då även hästen inkluderat.
Tyvärr så försvinner konsten att rida en häst på ett för hästen ändamålsenligt sätt alltmer, därav alla sjuka hästar som dagligen besöker kliniker och veterinärer runt om i landet.Då i stor utsträckning även de som rides av hobbyryttare inom samtliga grenar.
kl
Gillar att aktiviteten ökat lite här, det är bra!
Vill bara komma med ett infikande ang det här med fystesterna:
När jag började med galoppen red jag ut som mest 10 hästar/dag. Det var inga problem konditionsmässigt. Då var det steeplehästar som går betydligt längre sträckor än de flesta galopphsätarna här i Sverige. Det kräver alltså en hel del fysik.
Kom hem til Sverige och militären en vända, sprang varje dag, ofta milen, var i rätt bra kondition fysiskt över lag, men när jag kom tillbaka till galoppen efter det var det lika jobbigt att komma igång som det varit första gången.
Alltså, det spelar ingen roll hur bra kondition man har eller hur stark man är, man använder kroppen på helt annat vis när man rider galopphästar det är iaf min erfarenhet.
Absolut.
Dessutom är det otroligt att den som råkar vara bra på att kuta runt som en vettvilling skulle till fulländning klara av de utmaningar som KONSTEN att rida en galopphäst på ett benefiting sätt, för alla parter då även hästen inkluderat.
Tyvärr så försvinner konsten att rida en häst på ett för hästen ändamålsenligt sätt alltmer, därav alla sjuka hästar som dagligen besöker kliniker och veterinärer runt om i landet.Då i stor utsträckning även de som rides av hobbyryttare inom samtliga grenar.