Detta blir jag inte klok på!

N

Novalee

Min häst blev plötsligt halt i söndags efter att ha tränat och gått jätte bra på lördagen! Tränaren (Var på helg kurs) tittade på hästen och sa att han var halt på vä fram och han var även varm och lite tjock i den kotan...vrickning trodde han så jag åkte hem kylde och lindade sen!

Va för säkerhets skull hos hovis för att kolla hoven och då var hästen halt (lite minde skulle jag tro) inget fel på hoven hade iof trampat på skon så den fixades!

Var hoss veterinären idag och då syntes ingen hälta på vä fram utan lite på höger fram där han även reagerade på böjprovet och bedövningen släkte den reaktionen! Vä reagerade han därremot på innom normala gränser!

Jag får inte ihop det:crazy: Jag tittade aldrig själv på hästen utan tränaren och hovis gorde det... Kan dom sett fel? Varför var han då varm i vänster? I söndags var han ordentligt halt och idag syntes inte mycket... Vet sa att det nog var en vrickning på höger inte överansträngning då han skulle visat mer på vänster...?

Sv: Detta blir jag inte klok på!

Ingen som har någon förklaring!? Hur ytrar sig en vrickning? Kan det vara så att dom som sa att det var vä fram han var halt på såg "fel" sprang bara snabbt rakt fram! kan det vara vrickning i höger fast att han var varmare i vänster?:confused: :bow:

Liknande trådar

Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 511
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 106
Senast: Freazer
·
Hästvård Min häst fick efter skoning (ca 30 min), flera konstiga symptom! Efter att hovslagaren var klar, ville han se att häst var ok, vilket...
Svar
11
· Visningar
2 265
Senast: mily
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 463
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar