chandelier
Trådstartare
Vilket är det? Helst inte svindyrt och ska kunna använda vilka pannband som helst
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ett träns med anpassar nackstycke och nosgrimma som inte trycker på de känsliga delarnaVad menar du med anatomiskt? Vad som är snyggt är väl högst subjektivt, men jag hade börjat med att kolla på Hööks modeller och kanske PS, de har ju några olika att välja på.
Ett träns med anpassar nackstycke och nosgrimma som inte trycker på de känsliga delarna
Skönt att läsa att fler tycker som jag! Jag tycker de tränsen är väldigt överreklamerade och har faktiskt inte sett en enda häst med ett sådant på där det ser bekvämt ut. Vill man ha snälla grejer på hästen så har man det som passar individen man har och man själv har snälla händer.Det tråkiga svaret är att alla nosgrimmor och nackstycken trycker. Sen kallas olika varianter "anatomiska" osv men hade de inte varit anatomiska hade de ramlat av... Men skriver man anatomiskt på tränset (eller gjorden, eller sadeln eller hjälmen eller whatever) så kan man lätt dubbla priset.
Jag, personligen, ogillar träns med tjocka nackstycken då jag tycker att dessa har en tendens att resa sig i ena sidan och därför bli ganska smalt. Dessutom har hästar olika långt mellan öronen så är de utskurna för öron så kan de ändå trycka på dem genom att vara fel för just den hästen.
Micklem verkar många trivas på. Dock gränsfall smalt vid pannbandet om du vill kunna ha vad som helst.Vilket är det? Helst inte svindyrt och ska kunna använda vilka pannband som helst
Är ditt dyon?Min häst trivs med micklem, har även detta med liknande funktion. Tycker det är snyggare och modellen finns hos flera märken.
Visa bifogad fil 73013
Är ditt dyon?
Jag skulle nog inte säga att den modellen är liknande Miklem i funktion, har för mig att Dyon menat det som en lite mer designad pullarnosgrimma.Min häst trivs med micklem, har även detta med liknande funktion. Tycker det är snyggare och modellen finns hos flera märken.
Visa bifogad fil 73013
Jag skulle nog inte säga att den modellen är liknande Miklem i funktion, har för mig att Dyon menat det som en lite mer designad pullarnosgrimma.
Det är nog mest min tolkning, det var visst marknadsfört som anatomisktTycker det sitter ganska likt på hästen, iaf på min
Han trivs bra med bägge tränsen, stadiga och inget som trycker över tänderna.