Aladdin
Trådstartare
I natt har vårt sto äntligen fått det hett efterlängtade stoföl jag önskat efter 3 hingstar. Och allt vore frid och fröjd om det inte vore för att jag nu är livrädd för att hon har gomspalt. Ialla fall rinner det mjölk ur näsborrarna på henne när hon diar och vid diandet låter hon som när en kaffebryggare nästan är färdigbryggd (om ni fattar vad jag menar). Är så rädd att det är allvarligt och att hon ska få lunginflamation.
Har läst lite gamla trådar om att en del glupska föl kan det rinna ur nosen på och att det slutar rinna efter några dagar. Men detta gurglande ljud? Någon med erfarenhet? Ska ringa veterinär det första jag gör när telefontiden öppnar, men förstår inte hur jag ska orka sova tills dess. Usch vad orolig jag är. Mitt söta lilla sto.
Har läst lite gamla trådar om att en del glupska föl kan det rinna ur nosen på och att det slutar rinna efter några dagar. Men detta gurglande ljud? Någon med erfarenhet? Ska ringa veterinär det första jag gör när telefontiden öppnar, men förstår inte hur jag ska orka sova tills dess. Usch vad orolig jag är. Mitt söta lilla sto.