Det här med köksfläktar

C

Canoó

Hur vet man när köksfläkten börjar ge upp?

Vet inte hur gammal våran köksfläkt är men skulle gissa på 5-10 år kanske? Ingen aning men den ser gammal ut.

Hur som hellst så tappar den farten när man har den igång. Högsta farten på men varierar hela tiden mellan nästintill stillastående till fullfart. När den går som saktast så har den fullt sjå att få upp farten.
Det känns som att den sjunger på sista refrängen och köksgudarna predikar om en köksrust.

Att endast byta fläkt känns inte som ett allternativ just nu eftersom hela köket är i renoveringsbehov.

Sv: Det här med köksfläktar

När rengjordes fläkten senast? Jag tycker det låter som den håller på att becka ihop.

Sv: Det här med köksfläktar

Det är inte så frukansvärt länge sedan. Men har funderat på om det är de som är felet och borde göra det ganska snart.....

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge klarar sig en hund utan mat? När jag söker så står det alltifrån 7-14 dagar och gäller oftast hundar som är kräsna och...
2
Svar
31
· Visningar
4 805
Senast: Migo
·
Avel Nu har jag haft ut vet och mycket riktigt är stoet tomt. Eftersom vi har egen hingst tog vi hem honom från betet direkt och har släppt...
Svar
4
· Visningar
1 432
Senast: Cornelia
·
Katthälsa Kan ni hjälpa mig att tänka klart? Jag och min sambo var på kattutställning för någon vecka sedan och kom i kontakt med en uppfödare som...
Svar
2
· Visningar
1 001
Senast: Winni
·
L
Träning Det är så här att vi har en häst i stallet som tyvärr ägaren inte gör nåt med! Hon går i hagen (med dom andra hästaran) dag ut och dag...
Svar
2
· Visningar
878
Senast: Lola_97
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka