Twihard
Trådstartare
Jag kollar mycket på annonser just nu för en framtida häst och börjar undra hur folk ibland tänker (inget illa menat). Jag anser att ska man sälja en häst så ska det vara bra bilder på den, från sidan så man ser exteriören och eventuellt i rörelse. Gärna en film med. Gulli-gull bilder i hagen med leriga täcken på, grodperspektiv eller hur ägaren ligger över hästens rygg och kramar den är inte fullt så intressant. Speciellt stör det mig när hästarna ligger över 100 tusen kronor. Jag tar inte en annons på allvar om hästen kostar 125 tusen men det finns inga bra bilder eller filmer. Bara bilder på hur den står i en lerig hage snett från sidan.
En till sak som stör mig är när man inom raser (exempelvis Frieser) skriver "Hen har full stam" men sedan struntar i att skriva ut stammen? Vad finns där att dölja?
Hur reagerar ni på annonser? Är annonsernas yttre viktigt för er? Är det viktigt med bra bilder? Blir ni tveksamma när folk skriver att hästen har toppenstam, men inte skriver ut stammen?
Jag vet jag är lite gnällig, men kanske jag bara är yrkesskadad. Där jag jobbar lägger vi stor vikt vid bra annonsering
En till sak som stör mig är när man inom raser (exempelvis Frieser) skriver "Hen har full stam" men sedan struntar i att skriva ut stammen? Vad finns där att dölja?
Hur reagerar ni på annonser? Är annonsernas yttre viktigt för er? Är det viktigt med bra bilder? Blir ni tveksamma när folk skriver att hästen har toppenstam, men inte skriver ut stammen?
Jag vet jag är lite gnällig, men kanske jag bara är yrkesskadad. Där jag jobbar lägger vi stor vikt vid bra annonsering