Det här med bett-dispens..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Det här med bett-dispens..

Missade du att jag också nämnde distans? Där får du rida med hackamore eller betlöst. Inga hinder ingår heller.
Korta distanser finnes för den som vill prova på eller helt enkelt bara tycker att det räcker med korta distanser.

Hej!

För min rumpa och mina höfter räcker det med korta distanser och jag är så "vill alltid mer" att jag tror inte det skulle räcka. Men jag ska testa det, absolut:-)

/Lavinia, dressyrryttare, som vägrar ge upp hästen pga dum tumör..

här ser Pessoas Magicsystem ut när det hänger. Det går alltså inte genom i leden utan fungerar som ett rakt bett, men är godkänt att tävla dressyr med.

Hej!

Efter att ha konstaterat att knölen i pållans mun ÄR en tumör, och den sitter ruskigt dåligt till (precis framför bettläget) har jag börjat fundera på vad man kan få dispens för.

Tråkigt med en tumör på ett sådant illa ställe, men angående dispens, nej tror jag och gällande att din klubb inte har tävlingar så är det när det gäller clearround så att du kan lösa medlemssakp även i klubb du vet har många sådana och då få lov att rida på rakt bett.:laugh:

Det är väl lite så med bett att ger de dispens för en så kommer fler att söka, fast det kanske bara är ryttaren som har en illa hand och det är därför det inte fungerar( och inte giltigt som i ditt fall).

*kl*
Nu har jag fått radera ytterligare inlägg pga "tjafs" som inte hör till sakfrågan öht. Jag stänger tråden och får ännu en gång be, alla användare, att läsa igenom forumreglerna en gång till.

/moderatorn

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 430
Senast: Fazeem
·
Utrustning Vad använder ni för bett, eller rider ni bettlöst av något slag? Varvar ni? Har på senaste tiden börjat tänka och fundera mer och mer...
Svar
12
· Visningar
1 575
Senast: Digbil
·
Utrustning Hästen (Islandshäst) behöver ett nytt bett. Enligt utbildad hästtandläkare har hon liten mun och behöver ett smalt bett. Hon har nu...
Svar
7
· Visningar
3 951
Senast: Ace
·
Träning Min unghäst född -10 har aldrig riktigt accepterat bett. Munnen är kollad,allt ser bra ut. I början så hade vi 3-delat tränsbett,vilket...
Svar
12
· Visningar
1 528
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka