Horseaholic Amanda
Trådstartare
Att få hästen att gå i rätt form är ju en eftergift från sina hjälper som fått hästen att bli mjuk (och börjat trampa under sig? Är det korrekt?). Om man fått hästen så men trots det inte kan få den att gå ner i form, beror det på muskelstyrkan eller att den helt enkelt måste bli ännu mjukare?
Och hur håller man kvar hästen där nere?
** Min häst är relativt enkel att få ner i form dock så går han inte ner hela vägen. Tekniskt sätt så är halsen och huvudet ”i form” MEN han har så pass lång hals att han kan gå ännu djupare och det är inte förens då han börjar bära med ryggmusklerna. Tips på hur jag får till den djuupa formen? Bör jag ta hjälp av tränare eller har ni tips på övningar eller någon sorts teoretisk förklaring?
*islandshäst*
Och hur håller man kvar hästen där nere?
** Min häst är relativt enkel att få ner i form dock så går han inte ner hela vägen. Tekniskt sätt så är halsen och huvudet ”i form” MEN han har så pass lång hals att han kan gå ännu djupare och det är inte förens då han börjar bära med ryggmusklerna. Tips på hur jag får till den djuupa formen? Bör jag ta hjälp av tränare eller har ni tips på övningar eller någon sorts teoretisk förklaring?
*islandshäst*