kattenihatten
Trådstartare
Sonen har under våren haft ont till och från när han kissar. Vi har kunnat konstatera att förhuden ser väldigt trång ut, och han har fått öva på att försiktigt dra tillbaka den utifrån hur det beskrivs på 1177. Igår blev det dock plötsligt värre, det gör ont på nivån att han gråter och skriker när han går på toa. Vi har varit på vårdcentralen idag, och läkaren konstaterade mycket riktigt att det vi sett fortfarande stämmer. Förhuden är trång med hon tyckte inte det såg särskilt infekterat ut. Vi fick gå hem med kortisonsalva och ett okej på att försöka smärtlindra toalettbesöken med Xylocain.
Tyvärr hjälper det inte mycket alls
Är det någon som har erfarenhet av hur man kan göra det uthärdligare? Vi har pratat om att vi tror att det hjälper att försöka gå på toa oftare så att det inte blir så mycket tryck. Han har också provat att gå på toa efter bad, med samma dåliga utfall som med Xylocain.
Och bonusfråga: är det någon som har erfarenhet av behandlingen med kräm? Vi behöver förstås ge det ett försök, men jag känner mig tveksam till om det kommer att fungera med tanke på hur trång förhuden är. Jag fick tyvärr inte det största förtroendet för läkaren på vårdcentralens erfarenhet av det här problemet.
Tyvärr hjälper det inte mycket alls
Är det någon som har erfarenhet av hur man kan göra det uthärdligare? Vi har pratat om att vi tror att det hjälper att försöka gå på toa oftare så att det inte blir så mycket tryck. Han har också provat att gå på toa efter bad, med samma dåliga utfall som med Xylocain.
Och bonusfråga: är det någon som har erfarenhet av behandlingen med kräm? Vi behöver förstås ge det ett försök, men jag känner mig tveksam till om det kommer att fungera med tanke på hur trång förhuden är. Jag fick tyvärr inte det största förtroendet för läkaren på vårdcentralens erfarenhet av det här problemet.