Det går sakta framåt!

B

Bubben

.....med att avsluta stallbygget som påbörjades med rivning av gammla stallet för två år sedan!
Det är ju såpass klart att pållarna var inne i vintras, men sadelkammaren + loftet är inte klara samt att det ska putsas på utsidan.

Tänkte "skryta" lite med bilder på "teknikväggen" i sadelkammaren som just nu är inne i sin slutfas!

Stereohörnan på vänstra delen av väggen, bestyckad med en bilstereo med MP3-stöd och fjärrkontroll, två 100W högtalare infällda i taket i sadelkammaren + två högtalare i stallet, allt matat via en ackumulator som laddas automatiskt och borgar för att ljudet inte försvinner vid strömavbrott.

IM001004.JPG

Centralen för starkström till höger och telecentralen till vänster, telefon och nätverk är indraget. Potentialutjämningsskenan sitter längre ner, utanför bilden!
Telecentralen är inte bestyckad med styrsystemet ännu!

IM001005.JPG

Stilstudie av taket, bilden blev tyvärr något mörk, man ser två av totalt nio dimmbara halogenspotar, en högtalare + frugans gosefladermus som har "landat" på en takbjälke skymtar till höger om högtalaren.

IM001006.JPG

Sv: Det går sakta framåt!

haha, och en annan går å trånar efter den dagen man får upp den lilla varmvattenberedaren jag har haft liggande i snart 6-7 år : )

Ztrawberry Zling skrev:
haha, och en annan går å trånar efter den dagen man får upp den lilla varmvattenberedaren jag har haft liggande i snart 6-7 år : )

Där sa du något!!
Varmvattenberedare är inte installerat (och tyvärr inte projekterat för heller!)
Dock blir det cirkulerande vatten till vattenkoparna för att hålla dom frostfria!

Inte_Ung skrev:
Vad har du använt för elrör?

Dom beiga är vanliga Upoflex, men jag var aldrig riktigt nöjd med dom, lite för sköra, dom hade en tendens att spricka när man fäste dom med spik (så det gick åt onödigt många skarvmuffar!)
Samtidigt tyckte jag att dom var lite svåra att dra i, så jag såg mig om efter alternativ.

Fastnade för PMflex (dom gråa) med fördragen dragtråd. Ett extra plus är att den kommer i 100m-rulle, så den tar inte slut lika fort!
Jag upplever den tåligare och mycket lättare att dra i!
E-nummer på PMflexen är 1402586 och den kostar ca 250kr + moms för 100m.
20mm drar jag fortfarande med klassiska vp-rör (mest för att göra slut på mitt lager), men det blir PMflex även där i fortsättningen!

En mycket prisvärd investering som vi märkte i vintras var värmekabeln som jag gjöt in i cementplattan utanför dörren.
Ingen risk för halkande hästar/skötare där!
Av den förhatliga obligatoriska iskakan syntes inget, istället var det snustort och helt halkfritt!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka