Det går att lära...

Tassetass

Trådstartare
... en gammal katt att gå i koppel. :D

Under årens lopp har jag då och då testat det här med sele och koppel med resultatet att Isola lagt sig platt och legat där tills selen tagits av. Testat mer än en gång att vänta ut henne men efter en sisådär 6 timmar börjar det bli löjligt.

Då jag i höst ska bo några månader utan balkong bestämde jag mig för att göra ett nytt försök. Fråga mig inte hur, men nu går det ju! :bump:

2012-07-17%2020.07.42.jpg


2012-07-18%2012.38.52.jpg


Smyga runt är kul, men att mysa med matte på gräsmattan är rätt schysst det med:

2012-07-21%2014.21.23.jpg


2012-07-21%2014.19.24.jpg


Hon förvånar mig fortfarande ibland, även efter sju år tillsammans. :love:

//Jenny
 
Sv: Det går att lära...

Som hundägare blir jag väldigt glad av att se en katt som går i koppel, det är tyvärr sällsynt här hos oss då katterna springer vind för våg! Hatten av för er! :D Och skönt för kissen att få komma ut!!
 
Sv: Det går att lära...

Jag är inte heller van vid det, men jag tror att jag påverkats av att det är flertalet kattägare i mitt hus och grannhuset som är ute med sina katter. :D
 
Sv: Det går att lära...

Om man har ett fem meter långt flexikoppel och blir lite väl införlivad i ett telefonsamtal, då kan detta hända:

2012-07-23%2014.20.09.jpg


:D

Och ja, jag fick träna på mina krypa-genom-buskar-och-trassla-loss-koppel-skills. Kisse var dock överlycklig. :p
 
Sv: Det går att lära...

Vad mysigt att få komma ut!

Vår kille, som var 2 år när vi fick honom, lärde sig fort att sele var ok. Men han var otroligt söt första gångerna när han fick på sig selen - stela ben och pladask fall ner på sidan :D
 
Sv: Det går att lära...

Så var det för Isola också första tretton gångerna vi provade. Den här gången var det inga stela ben alls, hon promenerade bara iväg. :D
 
Sv: Det går att lära...

Båda mina katter går ut, raskatten väldigt sällan men "bonnen" går ut så ofta det hinns med. :)
Har ett 10 meters koppel och han är hur lycklig som helst, går till och med och sätter mig med hundmänniskorna ibland. :angel:
 

Liknande trådar

E
Övr. Katt Hej! Jag kommer eventuellt att flytta från ett relativt stort hus till en lägenhet inom kort. Det som oroar mig är hur min katt...
Svar
6
· Visningar
1 389
Senast: Eeiram
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sekretessbrott?
  • Håravfall
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp