Just i dag får jag tårar i ögonen när jag läster det här. Självklart så håller jag med dig om detta annars också.
Men jag har ju en mops. Och sista månaden har jag märkt hon fått svårare med andningen. Jag har sett vissa tecken, märkt att hon på våra promenader snarkar mer (gör hon annars inte i detta vädret som är nu)
Hon kan ibland få snarkattacker (svårt förklara vad hon gör) och jag har kommit på att lyfter jag upp henne som ett äldre barn så slutar det.
Detta har hänt kanske 1-2 ggr i månaden förut, nu händer det varje dag
I går började jag verkligen reagera, för då tror jag det hände 3-4 ggr.
Jag har också märkt när hon sover att hon lyfter på huvudet i bland, för liksom "rätta" till så hon får bättre med luft.
Så just nu är jag orolig. Operera kan man göra, men försäkringsbolagen ersätter ju inte sånt här (men ska ändå ringa och prata med dom). En op går på ca 30 tusen
Pratat med min vet i dag, ska träffas på måndag så hon får kika ner i halsen och se hur det ser ut..
(Behövde skriva av mig lite, så passade bra att låna din tråd. Hoppas det var ok? )
Och lite mer ang det du lagt in. Det är för jävligt. Jag har sista dagarna suttit på nätet och läst och även sett olika filmer om detta med korta nosar. Och man blir bara så gråtfärdig och arg
De kortnosade hundarna ser ju faktiskt ut precis som en vinthund i svalget. Säger sig ju själv, hur ska allt detta få plats i en liten mopshals/nos