Det där med flaskor i stövlarna...

Etoile

Trådstartare
Hej! Jag har, som så många andra säkert också har, hört att i tex graninge, höga kusten och carlskrona stövlarna kan man lägga en petflaska, vinflaska eller what ever så ska dom hålla formen bättre!
Vill bara varna för vad jag råkade ut för då...
Har ett par Höga Kusten, sulan är typ gjord av kartong eller nåt sånt konstigt material.. Och som säkert dom flesta fötterna gör när man en varm sommardag har ridstrumpor i ett par stövlar så börjar dom svettas... :d När man sedan kommer hem och tar av sig stövlarna och på en gång trycker dit petflaskorna så stängs luften inne och svetten kan inte komma ut... :smirk:
Vad som då händer är att sulan blir fuktig och i mitt fall, när stövlarna fick stå så i en vecka så började sulan mögla :crazy:

Sv: Det där med flaskor i stövlarna...

Man kanske kan ta ur botten ur flaskan, så att luften kommer in i stöveln? :idea:

Jag gjorde också så, har numera ingen innersula i mina stövlar.

Skaffa riktiga stövelskaftssträckare i stället. Finns på välsorterade ridsportbutiker och släpper garanterat igenom luften. Inte dyra heller.

119 kostar ett par stövelsträckar. annars kan man ju som sagt skära ut botten och öppna korken.

man skall egentligen inte ha petflaskor eller flaskor överhuvudtaget i stövlarna då det blockerar luftningen i dom. antingen skall man ha stövelskaftsträckare eller nån typ av krok och hänga upp dom.

Liknande trådar

Distans Ja ni har säkert sett frågan ofta, men jag är nyfiken och tänkte väl samla alla årstiderna på ett ställe :D :p haha.. Vad rider ni i...
Svar
3
· Visningar
1 293
Senast: Liten
·
Utrustning jag köpte ett par begagnade höga kusten,och jag har knappt använt dom.. är dom väldigt små i storlekarna eller? säljaren sa då att...
Svar
8
· Visningar
991
Senast: Fibusen
·
H
Utrustning :D Hejj! jag ska önska mig ett par stövlar i julklapp och vill ha höga kusten / carlskrona riders stövlar .. vilken är bäst ? är...
Svar
4
· Visningar
1 496
Senast: hästsko
·
D
Utrustning Jag letar läderridstövlar men har ännu inte hittat några som sitter bra. Skulle vilja ha ett par i storlek 41 men som är mycket högre...
Svar
9
· Visningar
1 150
Senast: emelie_r
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka