Riley
Trådstartare
Har för första gången investerat i ett par nya dressyrstövlar, vilket jag redan nu börjar ångra. Dels för jag slita och rycka och kämpa med våld för att få i hälen i dem (när foten väl kommit ner sitter de dock perfekt), dels får jag gå som en robot eftersom de skär in i knävecken något helt fantastiskt fruktansvärt, men framför allt; När jag drar upp dragkedjan, som sitter på innersidan, så blir det liksom luftfickor längs med vaden. Jag trodde först att det var mina vader som var för feta så att fettet liksom trycktes upp, men när jag trycker på sagda fickor är det bara luft. Ser fan inte klokt ut.
Såatte, årets dummaste tråd, men är det här något som är vanligt och som försvinner när jag "ridit in" mig i stövlarna, eller måste jag inse att jag är missbildad byta stövlar? Vidare eller smalare skaft skulle bli alldeles för stora respektive trånga, så jag tror inte det har med det att göra.
Såatte, årets dummaste tråd, men är det här något som är vanligt och som försvinner när jag "ridit in" mig i stövlarna, eller måste jag inse att jag är missbildad byta stövlar? Vidare eller smalare skaft skulle bli alldeles för stora respektive trånga, så jag tror inte det har med det att göra.