Det bästa jag haft är borta

Illiana

Trådstartare
Min älskade hund, han som älskade mig och höll mig sällskap, han som slickade bort mina tårar och lärde mig så mycket är död.

Ord kan inte beskriva hur mycket jag saknar honom! Imorgon är det en vecka sedan han avlivades på djursjukhuset. Han var den perfekta hunden.. om det inte hade varit för hans höfter.

Sista dagarna vi hade tillsammans grät jag väldigt mycket. Det kändes som att jag svek honom och att jag planerade mordet på min bästa vän. Trots det slickade han bort mina tårar varje gång och undrade väl vad sjutton jag höll på med som var så ledsen hela tiden.

Han var bara fem och ett halvt år gammal, 10 kg hund med HD D som tillslut inte orkade ha pudelryck utan att han hade ont hela kvällen och dagen efter.

Han är det finaste jag någonsin haft eller varit nära. Så snäll, så positiv och sån fantastisk energi! Nu är det så tomt utan honom och jag har sett honom i synvilla flera gånger efteråt.

Min älskade pudel, det bästa som någonsin gått på denna jord!
10403575_10152840489045912_5958190082248917694_n_zps537d65e6.jpg

IMG_1356_zps43ae6521.jpg

DSC_0052.jpg

10402043_10152840489040912_8068248568762289858_n_zps0c950c94.jpg

Min finaste Devon <3

Beklagar sorgen.

Det verkar som att det är många som blivit av med sina vänner den senaste tiden.

Stackars... :( beklagar sorgen! Jag hade en hund som var 13 1/2 och hon avlivades för ett halvår sedan. Det tar lång tid att komma över. Men det blir bättre så småningom. Kram!

Min älskade hund, han som älskade mig och höll mig sällskap, han som slickade bort mina tårar och lärde mig så mycket är död.

Ord kan inte beskriva hur mycket jag saknar honom! Imorgon är det en vecka sedan han avlivades på djursjukhuset. Han var den perfekta hunden.. om det inte hade varit för hans höfter.

Sista dagarna vi hade tillsammans grät jag väldigt mycket. Det kändes som att jag svek honom och att jag planerade mordet på min bästa vän. Trots det slickade han bort mina tårar varje gång och undrade väl vad sjutton jag höll på med som var så ledsen hela tiden.

Han var bara fem och ett halvt år gammal, 10 kg hund med HD D som tillslut inte orkade ha pudelryck utan att han hade ont hela kvällen och dagen efter.

Han är det finaste jag någonsin haft eller varit nära. Så snäll, så positiv och sån fantastisk energi! Nu är det så tomt utan honom och jag har sett honom i synvilla flera gånger efteråt.

Min älskade pudel, det bästa som någonsin gått på denna jord!
10403575_10152840489045912_5958190082248917694_n_zps537d65e6.jpg

IMG_1356_zps43ae6521.jpg

DSC_0052.jpg

10402043_10152840489040912_8068248568762289858_n_zps0c950c94.jpg

Min finaste Devon <3

Åh så fin hund! Jag beklagar din stora förlust. :(:cry:

Smärtan och sorgen är inte möjlig att beskriva, jag känner så med dig. Kram.

Åh så hemskt, jag gråter när jag läser... :(

Det är olidligt tungt, och så hemskt att han inte fick bli äldre. Men jag hoppas du kan finna tröst i vetskapen att han fick ett lyckligt liv, och att du skyddade honom genom att ta ett så tungt beslut. Du gjorde helt klart vad som var bäst för honom.

Usch, det är alltid tungt att ta bort en fyrbent vän men det är ännu värre när de är så unga :cry:.
Du var stark och gjorde det som var bäst för honom, även om det gör ont så känner du nog innerst inne att du gjorde rätt. Han lider inte mer.
Beklagar sorgen, kram!

Tack allihop! Det gör så ont fortfarande att jag inte vet om jag gjorde rätt eller fel men det kommer nog så småningom.

Tack allihop! Det gör så ont fortfarande att jag inte vet om jag gjorde rätt eller fel men det kommer nog så småningom.
Beklagar
Även fast man VET att man gjorde rätt börjar det spöka i hjärnan, det där "tänk om". Men det gör så fruktansvärt ont, kram

Vad tråkigt! En jättekram till dig!

Jag tycker du har gjort rätt, han behöver inte känna smärta längre och han vet att han var älskad.

Återigen, en jättekram!

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 002
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 857
Senast: geting
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 531
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 969
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Retrievertråden
  • Senast tagna bilden XVI