Det är inte storleken som räknas...

Sammet

Trådstartare
Det är hur man använder sig utav sin intelligence...

Lägger in denna bild för att visa hur en liten skit kan vinna både fysiska och psykiska dueller mot en stor bruksnordis som både är grövre och högre i mankhöjd...

(första bilden visar storleksskillnaden).

Jag släppte Eldur min tvååriga hingst på hingstbete i förrgår och tog denna läckra bild.

De var 4 stycken 2 åringar och 11 stycken 1 åringar.
Som vanligt så valde tvåtåringarna ut en ettåring som de adopterade och skulle besydda.

Eldur fann sig en söt ettårig hingst som var lika stor som han själv... (han är ju rätt liten). Jag misstänker att det var en kbl-travare han hittade.
När Eldur bestämt sig... så har han... Den svarta hingsten som är en jämngammal bruksnordis men betydligt grövre och högre i mankhöjd (en riktigt läcker bit) försökte upprepade gånger stjäla Eldurs ettåring men Oj vad den åkte på stryk. Eldur försvarade den med sådan energi att jag blev imponerad.
När den svarta kom nära och försökte sig på att stjäla den lilla flög Eldur utan tvekan på honom genom att stegra och kasta sig mot honom. :eek: Han är Min!
Lillskiten var för söt...

Här är bilderna iallafall.

(storleksskillnaden)
10946419.jpg

Eldur till vänster då...
Stick!
10946420.jpg

Sv: Det är inte storleken som räknas...

Här kan ni se dom in aktion...
Det finns en länk där ni kan se ett reportage.

Personligen håller jag inte med de intervjuade.
Den svarta hingsten var som sagt inte lika psykiskt "stark" ( i benämningen ledare bland hingstarna) som Eldur. (samma psyke som Eldur visade dock 3 andra nordsvenskar upp)
Tinkern däremot kan vara intressant. Men den visade inget större intresse för något annat än sin ettåring efter att den valt ut den.

Jag fick känslan av att de mer såg till vem som fysiskt sett var starkast och drar likamed tecken till ledare från det.
Alla som någonsin haft en shettis vet hur fel "styrka=ledare" är...

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp...true&sd=47244&from=siteSearch&pageArt527895=0

Senast ändrad:

Vilka LÄCKERBITAR wow vad härligt att se!
Mysigt värre ju å så fina välskötta hästar allehopa å så din lille ochså han är MIN! :) kul att se att storleken ite har betydelse där :angel::D

Ja visst är de vackra.
och alla var i gott hull. min var lite i tunnaste laget pga att han skadade tänderna och vi fick dra ut två framtänder.

Han gick ner i vikt igen (hade just gått upp) innan han sedan tog sig bra. Efter sommaren räknar jag med att han kommer ha lärt sig att kompensera för de tänderna. (vet sa att han kudne beta normalt och det har han visat upp för mig)

^^ Ja visst är det ett par läckerbitar allesammans.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Ännu en kvinna
  • Matlagning med en hand?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka