Det är inte alltid lätt med översättning

Rie

Trådstartare
För det måste det väl vara....?

Detta fantastiska bilaga valack har storlek, temperament, utseende och förmåga att excellera i jägaren ringen. Han har en fantastisk lugn disposition för sin ålder och är lämplig för alla nivåer av ryttare. XXXX har ett bra ridning grund. Han har varit under sadel nu i nästan ett år. Han är mycket lätt att rida, har en mjuk mun, flyttar ut benet, och är mycket läraktig. XXXX har varit fri hoppade och började om små staket. Med endast en begränsad mängd staket arbete han har visat att njuta hoppning, går rakt, aldrig vägrar, aldrig säv och förblir lugn. Denna valack är redo att börja visa denna vår. Han skulle göra klokt visat på någon Hunter / Jumper eller AQHA (American quater Horse Association) visar. Han skulle bli stor för alla ungdomar eller vuxna som vill avsluta en unghäst. Hans är nästan bombsäkert och har ridit på stigar ensam och med företag och alltid förblir tyst. Om något han är lite på den lata sidan. Han är en sann 17h och växer fortfarande. Han skulle lätt kunna nå 17.1h. Hans kroppsbyggnad är väl balanserad med en härlig huvud och hals. Han har bra mark sätt, slipsar, hästskötare, clips, står för hovslagare, laster och drag väl. Han är mycket tillgiven och älskar uppmärksamhet. Han är verkligen en pärla på marken och under sadel.

Sv: Det är inte alltid lätt med översättning

... och hästen på bilden är ursnygg och priset jättelågt! Det finns väl ingen som tar dessa annonser på allvar - eller?:eek:

Tvivlar på att någon tar det på allvar. Just denna annons tror jag faktiskt saknade bild. Pris minns jag inte heller. Hittade den på hastnet där det fanns fler liknande annonser.

Ingår det bra hästskötare i priset ?
Vad bra att han har slipsar

direktoversatt "ties" = star uppbunden "grooms" = star stilla vid "tillfixning" - rykt o dyl.

"jagar ringen" the hunter ring - alltsa hunter tavlingsklass osv. Alltsa en engelsk annons som direkt oversatts med google translate..... (amerikansk annons antar jag dock lol)

Fick just detta svar på en annons som jag har ute på sadel...visst verkar det seriöst :D

Hej säljaren är intresserad av att köpa objektet. Skicka mig detaljer och villkor för denna post. Jag är glad att höra från dig, jag verkligen uppskatta det. Jag är en oceanograf och är för närvarande på havet just nu är jag köpa denna
produkt för min dotter. Jag kan bara betala via banköverföring som jag
har tillgång till mitt bankkonto online. vänligen komma tillbaka till
mig med dina bankuppgifter så jag kan gå vidare med betalning och
efter det att betalning har gjorts, skall jag sända en plocka upp
agent som kommer att plocka upp objekt från din adress.

Jag väntar på ert slutpris.

Vet inte om jag vill att en "plocka upp agent" ska komma hem till mig och hämta en sadel åt någon som är ute på havet..;)

...plock-up-agenten finns nog i cyberrymden och det är nog dina kontouppgifter eller andra uppgifter som du kan tänkas dela med dig av som är intressanta snarare än sadeln!:devil:

"slipsar" :rofl:

Blir kanske lite bättre flyt i texten om man översätter tillbaka till engelska igen :)
This stunning gelding has annex size, temperament, appearance and ability to excel in the hunter ring. He has a wonderful quiet disposition of his age and is suitable for all levels of riders. XXXX has a good riding foundation. He has been under saddle now for almost a year. He is very easy to ride, has a soft mouth, moving the leg, and is very teachable. XXXX has been free jumped and started over small fences. With only a limited amount of fencing work that he has shown that enjoy jumping, go straight, never refused, never rushes and remain calm. This gelding is ready to begin running this spring. He would do well to show some Hunter / Jumper or AQHA (American quater Horse Association) show. He would be great for all young people or adults who want to wind up a young horse. His is almost bomb proof and has been ridden on trails alone and with company and always remain silent. If anything he is a bit on the lazy side. He is a true 17h and still growing. He could easily reach 17.1h. His physique is well balanced with a lovely head and neck. He has good ground manner, ties, grooms, clips, stands for farrier, loads and pull well. He is very affectionate and loves attention. He is truly a gem on the ground and under saddle.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka