Det är f*n lerigt överallt!! (liiiite gnälltrådsvarning)

Segelflygarinnan

Trådstartare
Har precis kommit hem från stallet; och jag är så jäklarns frustrerad! - Ursäkta på förhand ang alla svordomar... :crazy:

Först är det halt i typ 4 månader, och sen när isen äntligen försvinner; ja då blir åkern en stor lervälling istället!!

Ser det ut som att det går att galoppera runt den här tunnan med det underlaget? Svar NEJ!! :mad:

När vi kom in efter en halvtimme var ta mig f*n ALLT lerigt!! Jag var lerig, bootsen var leriga, fendrarna var leriga, stigbyglar, sadelgjord, tie straps - you name it! För att inte tala om hästen - lerig långt upp på rumpan!

Mycket gnäll, sorry, men jag är förbannad! Jag kommer ju aldrig igång med nån vettig träning!

Dit jag egentligen skulle komma var;

Hur sköter man lerigt läder på bästa sätt? Med tanke på att fendrarna och tie strapen (läder) var helt inkletade i lera.... :idea: Bootsen spolade jag av så fort jag kom hem, och får väl smörja in dom bara dom torkat... :cry:

Hur gör ni? Vad mår det bäst av?

Sv: Det är f*n lerigt överallt!! (liiiite gnälltrådsvarning)

Har ett annat problem...SNÖÖÖÖÖ och skare...is...snödjupet är fortfarande ca 50-60 cm med tjock skare på det. SUCK! och inga grusvägar i närheten som är upplogade. Ligger nere med träning här med:mad:

Var glad för leran, du.;)
Här har vi fortfarande 20 cm snö på åkrar och i skogen, och på min gårdsplan är det 10 cm tjock isbark. Fin skridskobana men inte kul på några andra sätt.
Det är nästan så jag ser fram emot att vada i decimeterdjup lera i vår när jag ska förbi insläppet i hagen med foder och hästar...

Hmm, jo, det är väl sant... Men jag ser inte fram emot alla tappskor och ev mugg som kommer komma... :/

Håller med :( Det är tråkigt med detta vädret. Riktigt lerigt igår när jag red, men bättre de än att det är snö och is när man har en häst som går barfota;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka