Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mm, det får nog bli så. Sen firar jag med marängtårta.Dumpa..?
Stort tack, det här får det bli!Det här receptet på Chokladfondant är jättebra! Jag har gjort det flera gånger och det blir riktigt bra!
https://alltommat.se/recept/chokladfondant-3/
Men du måste ha såna små formar. Smörj dem med smör, ställ in i kylen liten stund och smörj med smör en gång till och lägg sen en liten utklippt rund bit bakplåtspapper i botten så blir de lätta att få ur formen när du ska servera. Bara skär med en liten kniv runt kanten och sen glider de ur lätt. Du kan förbereda dem redan dagen innan. Göra smeten och hälla den i formarna. Täck dem med plastfolie och ställ i kylen tills det är dags att grädda dem.
Servera med glass. Man kan även ha bär eller nån kompott till om man vill.
Ser inte problemet.en halv tårta/kaka/paj av något slag kvar i kylen efter middagsbjudningens slut.
Haha, anledningen var att jag visste att vi skulle ha en massa tårta kvar från födelsedagsfikat följande dag. Och att ha rejält med rester från två sorters kakor/tårtor i ett hushåll på två personer, varav den ena (sambonSer inte problemet.![]()