Dessa sadelproblem.trång el stor?

maja_70

Trådstartare
En undran. Om d blir torra fläckar vid manken,även lite ruggigt i pälsen e den vid el trång??
Jag trodde att om d var torrt så e den trång alltså huden får ett tryck o får ingen cirkulation att svettas. Tänker att om sadeln e stor o d inte e något tryck borde den svettas iallafall,d gör den ju på resten av kroppen.
Eller e jag helt ute o cyklar,så den kan va för stor ändå?????.

Sv: Dessa sadelproblem.trång el stor?

Den kan vara både för vid eller för smal. Om den är för stor kommer den ju pga detta ändå ligga på någonstans och trycka så att säga.

Det kan vara rätt storlek men fel typ av bom, för smal bom, för vid bom, alla bommar som av någon anlending inte passar kommer att skapa feltryck.

Ok ska be ngn kunnig kolla läget. Hon har haft sadeln 2 år redan o då inte vart nåra problem.Kanske växt ur den, hon blir 8 år nästa år.

sadelutprovare kommer på freda. hon har en sorts gelpad o lägga under,så då får jag veta.

Liknande trådar

Hästvård Jahapp det tar minsann aldrig slut 😣 Haft problem med mugg på ett ben sen i somras och nu börjar det äntligen se ut som att det släppt...
2
Svar
31
· Visningar
3 452
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·
Hästhantering Följande text snurrar runt lite överallt på fb. Vad tycker den samlade bukeflocken om detta? (Själv anser jag att hästar som skakar...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
16 287
Senast: Korven
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 373
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka