Dessa hingstar :)

hellboy

Trådstartare
Ha lite funderingar ang dessa hingstar .

Så ni som kan avel, snälla hjälp mig :)

Vet inget om dom alls och ska jag vara ärlig så ha jag aldrig hört deras namn .

Så vill veta allt om dom :)

Hingst 1 : SARON - CREOOL
Hingst 2 : JOHNSON - JAZZ
Hingst 3 : BREEZER - JOHNSON
Hingst 4 : OPAN - PETER PAN
Hingst 5 : STAR TREK- QUICK STAR
Hingst 6 : Casanova - Unesco

Så är det någon som vet något om dessa , eller kan hjälpa mig att hitta info om dom , så blir jag jätte glad .
 
Sv: Dessa hingstar :)

Vad heter hingstarna?

Vad är det för ras? T ex finns det flera Unesco och Casanova.
 
Sv: Dessa hingstar :)

Johnson e.Jazz, Breezer e.Johnson och Opan e.Peter Pan (och så skriver man dem, andra namnet i din lista är alltså far till den du nämner först) är KWPN-hingstar. KWPN har en utmärkt hemsida, leta under hingstar databas så hittar du mängder med info om dessa. Fullständig stam, resultat från tester och tävlingar, avkommor mm.
Johnson har en del avk i Sverige, Eklunda stuteri har honom i sitt årogram sen länge.
Saron e.Creool låter KWPN TP för mig dock inte hunnit söka.
Star Trek e.Quick Star (fransk hingst) verkar vara ej gdk men har en avkomma i Sverige, finns på blup.se, ofullständig stam på mödernet.
Casanova e.Unesco är nog inte nån gdk heller, ingen träff på blup.
 
Sv: Dessa hingstar :)

Oki .
Ha varit inne på deras sida men man måste vara medlem och så kostar det pengar :)

Så johnson är en Oki hingst ?

Dom andra hingstarna finns i Tyskland eller Polen .
 

Liknande trådar

Avel hejsan allihopa☺️ Jag är helt ny inom det här med avel och skulle vilja ha lite hjälp . Jag har ett jätte fint sto på 155 cm i mkh hon...
Svar
5
· Visningar
1 682
Senast: Görel
·
Avel Har gått och "kärat ner mig" i en häst där jag rider (alltså inte min egen!). En KWPN valack född 2001 :love: Han är runt 175 cm i mkh...
Svar
7
· Visningar
2 144
Senast: rostad
·
Avel Så är vi inne i den tidpunkten på året, sökandet efter nya hingstförmågor! Lite tankar från mig och jag undrar givetvis hur ni andra...
Svar
19
· Visningar
2 330
Avel Jag är rätt säker på att jag kommer få en del negativa komentarer nu och det är jag beredd på, kritisera mig gärna men snälla förklara...
2
Svar
26
· Visningar
4 194
Senast: yennork
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp