Dessa fantastiska djur

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Tojban
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 617
T

Tojban

Ibland kan man undra hur de bär sig åt. Min stora luns fick en senskada för ca 2 år sedan. Efter det har jag varit nojig med att visitera honom ca trehundra gånger varje dag:) Jag hade känt en lite vassare kant vid ärret sedan i somras typ, men aldrig sett något sår där. Så i måndags när jag skulle rida så kände jag att något stack ut ur benet på honom :eek: efter att ha grävt i vinterpälsen såg jag något vitt och smalt sticka ut. Föremålet var lite tunnare än en tandpetare och hårt men ändå böjligt :crazy: Det fanns inget sår runt föremålet utan huden var fin.

Ringde till djursjukhuset som också kliade sig i huvudet och tyckte att jag skulle komma med honom på tisdagen. Han visade ingen hälta, inte ens efter böjprov och kraken är 18 bast :) Så de rakade benet på honom och lokalbedövade, sedan skar de upp och började sin undersökning. Han har på något sätt lyckats få in en flisa tryckimpregneratträ vid senan, vågrätt :crazy: hur lyckas man. Ingenting var skadat vad de kunde se i.a.f Denna häst är makalös på att lyckas med udda saker :crazy: Så på söndag ska han ridas igen, han passar på att fixa semester åt sig själv den kanaljen :love:

Sv: Dessa fantastiska djur

Hur kan han ha gått med det så länge...Jag håller med om att de är fantastiska våra hästar!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka