Desperat vagns köpare har jag blivit!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Desperat vagns köpare har jag blivit!!!

Jag bor verkligen inte centralt :D

Men jag förstår att säljare inte vill skicka.

VARFÖR skulle man det, när man kan välja en köpare som kommer och hämtar helt utan en massa krångel ???

För att vara "rättvis" mot glesbygdsbor ? Ädel tanke, men så fungerar inte verkligheten.

Vill du ha skickat så spana på tradera, där är ju det en del av idén att säljaren ids böka med det.
 
Sv: Desperat vagns köpare har jag blivit!!!

Jag bor verkligen inte centralt :D

Men jag förstår att säljare inte vill skicka.

VARFÖR skulle man det, när man kan välja en köpare som kommer och hämtar helt utan en massa krångel ???

För att vara "rättvis" mot glesbygdsbor ? Ädel tanke, men så fungerar inte verkligheten.

Vill du ha skickat så spana på tradera, där är ju det en del av idén att säljaren ids böka med det.

*harkel*

Jag har skickat en vagn till norrland för några år sedan. Vi bytte rakt över, hon fick en av mig och jag fick två av henne och så betalade vi frakten var. Och jo, det är verkligen många som kan tänka sig att skicka till den köparen som är först! Är man först så ÄR man och så resonerar många. Att du är så lat och ohjälpsam får stå för dig och inte hela sveriges befolkning.
 
Sv: Desperat vagns köpare har jag blivit!!!

Jag förstår precis vad Silverkedjan menar. När jag skulle sälja min dressyrsadel så fick jag massvis med svar från hela landet, men sålde den till en person som kom och hämtade den. Kan inte se varför jag skulle besvära mig med att skicka den när jag kunde bli av med den mycket smidigare. Lat, nej, jag anser att jag sparar tid och tid är i mitt fall en viktig faktor.
 
Sv: Desperat vagns köpare har jag blivit!!!

Jag förstår precis vad Silverkedjan menar. När jag skulle sälja min dressyrsadel så fick jag massvis med svar från hela landet, men sålde den till en person som kom och hämtade den. Kan inte se varför jag skulle besvära mig med att skicka den när jag kunde bli av med den mycket smidigare. Lat, nej, jag anser att jag sparar tid och tid är i mitt fall en viktig faktor.

Visst finns det folk som resonerar som du och silverkedjan, men att skriva att det itne funkar på nåt annat sätt i verkligheten tycker jag är att dra alla över en kam för det finns uppenbarligen mååånga som kan tänka sig att skicka saker till andra delar av Sverige. Det är liksom inte något som tar såå jättelång tid eller är sååå jättekrångligare, tycker JAG, så jag skickar gärna utan problem. Däremot respekterar jag att en säljare inte vill skicka och kollar då andra annonser i stället. Det är upp till var och en hur man vill göra. Verkligheten funkar på båda sätten;)
 
Sv: Desperat vagns köpare har jag blivit!!!

Att du är så lat och ohjälpsam får stå för dig och inte hela sveriges befolkning.

:D Nu har jag åkt land och rike runt för att få GE bort saker så jag känner mig inte särskilt ohjälpsam.

Men jag skulle aldrig förutsätta när jag KÖPER något att säljaren skulle välja ett krångligare alternativ för min skull.

I så fall är det på inte särskilt "heta" objekt man kan ställa sådana krav.
 
Sv: Desperat vagns köpare har jag blivit!!!

Men jag skulle aldrig förutsätta när jag KÖPER något att säljaren skulle välja ett krångligare alternativ för min skull.

I så fall är det på inte särskilt "heta" objekt man kan ställa sådana krav.

Men har jag då nånstans skrivit att jag har "förutsatt" att säljarna skulle skicka till mig??? Har faktiskt frågat INNAN jag köpt nåt om de kan skicka inte tvärtom!
Du ska kanske inte "förutsätta" så mycket annat du...
Många säljare på blocket skriver i sina annonser att deras vara ska hämtas på plats medans andra inte gör det, då ser jag faktiskt inget fel med att fråga om de kan skicka. Kan de inte så är det väl upp till dem och inte lär jag väl behöva jubla över att de inte vill det??
Saken var denna att "de flesta vagnar som jag ringt på var redan sålda och att de som inte var det ville säljarna inte skicka" detta innebar att jag fick inte tag på en sån vagn som jag ville ha därav att jag skrev detta inlägg. Varför har du inte kommenterat att jag ringde för sent på de som redan var sålda då, för visst borde jag väl kanske ha ringt snabbare till dem eller varför ringde jag alls när annonsen redan legat ute i en timme???:angel:
Nu är det förmodligen så att vissa av oss säljer till den förste som vill köpa medans andra sitter och väntar tills nån kommer in genom dörren och hämtar varan så man slipper allt krångligt besvär och sparar en massa tid men det är väl upp till var och en iaf eller....???
Personligen skulle jag inte kunna säja till den förste som ringer och frågar om den får köpa en sak av mig att jag inte vill sälja till den personen då det är för mycket besvär och tar för mycket tid med att skicka, för det känns jättefel för mig..
 
Sv: Desperat vagns köpare har jag blivit!!!

:D Nu har jag åkt land och rike runt för att få GE bort saker så jag känner mig inte särskilt ohjälpsam.
Är man hjälpsam då man ger bort saker föresten??:confused:
Trodde det hette nåt annat, typ generös, givmild...??:D
 
Sv: Desperat vagns köpare har jag blivit!!!

:D Nu har jag åkt land och rike runt för att få GE bort saker så jag känner mig inte särskilt ohjälpsam.

Men jag skulle aldrig förutsätta när jag KÖPER något att säljaren skulle välja ett krångligare alternativ för min skull.

I så fall är det på inte särskilt "heta" objekt man kan ställa sådana krav.

Jag förutsätter inget och jag ställer inga krav!!!!!! Frågan är fri när jag ringer eller mailar på något och jag kan respektera att persoenn kanske inte vill sälja till mig om det innebär att han eller hon måste skicka varan. Jag kräver inget alls utan frågar lugnt och tackar så mycket för att personen tagit sig tid att svara på mitt samtal eller mail! När jag fått något skickat till mig har jag pratat med personen efteråt via mail mest och då tackat så jättemycket för att den personen tagit sig tid att skicka varan till mig och att det har varit trevligt att göra affärer med den personen!
 
Sv: Desperat vagns köpare har jag blivit!!!

Du är helt sanslös.

Förstår du inte att jag bara försöker FÖRKLARA varför du hela tiden råkar ut för det du "stör" dig på och inte hittar någon vagn att köpa?

Det handlar inte om vad som är rätt och fel eller hur du personligen vill att det ska se ut, utan om hur marknaden helt uppenbart vanligen fungerar.

Fast nu tror jag att du faktiskt VILL störa dig, att det är gnällandet som är grejen, liksom.
 
Sv: Desperat vagns köpare har jag blivit!!!

Du är helt sanslös.

Förstår du inte att jag bara försöker FÖRKLARA varför du hela tiden råkar ut för det du "stör" dig på och inte hittar någon vagn att köpa?

Det handlar inte om vad som är rätt och fel eller hur du personligen vill att det ska se ut, utan om hur marknaden helt uppenbart vanligen fungerar.

Fast nu tror jag att du faktiskt VILL störa dig, att det är gnällandet som är grejen, liksom.

Är jag "SANSLÖS" för att jag stör mig på att jag inte hittar den vagn som jag vill ha??!!
Vad är då du som inte fattar vad jag skriver??
Har väl inte skrivit att jag "stör" mig just på de som inte vill skicka utan på själva faktumet att jag inte kan få tag på den vagn som jag vill ha!!! Sen är anledningarna(sålda, för långt borta, säljare som inte vill skicka, fel färg, för gamla) till att jag inte har fått tag på just denna vagn rätt oväsentlig för mig!

Tror det bara är du som tjatat om just "skickande" grejen faktiskt så det måste ju innebära att det är du som "vill bli störd" över ingenting....
Men jag ska förtydliga mig ytterligare en gång så ska vi se om du då kan förstå.
Jag hittar inte den vagnsmodellen som jag vill ha i närområdet, de som jag ringt eller mailat på har antingen varit sålda eller så har säljarna inte velat skicka. Men jag känner att jag fortfarande vill ha den typen av vagn så jag börjar känna mig lite störd på att det ska vara så svårt att få tag på just en sån vagn begagnad.
Förstod du nu då???????
 
Sv: Desperat vagns köpare har jag blivit!!!

Jag förutsätter inget och jag ställer inga krav!!!!!! Frågan är fri när jag ringer eller mailar på något och jag kan respektera att persoenn kanske inte vill sälja till mig om det innebär att han eller hon måste skicka varan. Jag kräver inget alls utan frågar lugnt och tackar så mycket för att personen tagit sig tid att svara på mitt samtal eller mail! När jag fått något skickat till mig har jag pratat med personen efteråt via mail mest och då tackat så jättemycket för att den personen tagit sig tid att skicka varan till mig och att det har varit trevligt att göra affärer med den personen!
Precis så här gör jag med, tur att vi åtminstone är två...:bow: :bow: :bow:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 904
Senast: kma
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 007
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år Vi väntar en lillebror i juli till Ludvig (snart 6) o Amanda ( snart 2.5), och den här gången funderar jag starkt på syskonvagn. När À...
Svar
17
· Visningar
2 409
Senast: Brandgul
·
Äldre Jag tror jag blir tokig snart.:banghead: Jag har ingen häst längre, och kommer inte att skaffa igen, så nu har jag massor av saker att...
2
Svar
27
· Visningar
3 058

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp