Desperat vagns köpare har jag blivit!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

seeyaa

Alltså jag gör snart inget annat än sitter och bevakar annonser på BabyTravels syskonvagn på nätet!! Men spelar ju ingen roll hur snabbt man svarar så antingen är de sålda eller så vill inte säljaren skicka vagnen.. Funderar skarpt på att börja fundera på en annan vagn snart...:crazy: För inte är det väl nån av er som har en sån vagn till salu heller...?? ;) :angel: :o

Är det nån fler än jag som har fått för sig några liknande "desperata måste ha" ideer vid sina graviditeter? (fast vagn måste jag ju ha men inte förrän i maj...:p )
Dessutom satt jag och såg på en film på teven för nån kväll sen och där var det nån som hette Mullins och då såg jag en massa Muffins framför mig helt plötsligt!!!:eek:
Börjar vara slitigt detta!!:cool:
 
Sv: Desperat vagns köpare har jag blivit!!!

Jag letar också syskonvagn. Men jag vill helst ha en emmaljunga. Har svarat på en del annonser, sista fick jag prata med en tjej som helt plötsligt ångrade sig dagen innan vi skulle hämta vagnen. Jag ringde för att bestämma tid, och hon svarade inte, eller tröck bort samtalet. Snacka om oseriöst. Istället för att bara svara och säga att hon ångrat sig. :mad:
 
Sv: Desperat vagns köpare har jag blivit!!!

å du kan inte tänka dig något annat märke?=)

Jag hade tur som fick precis de jag ville ha och nytt=) Tack pappa!

Men man blir ju bra deppig när man inte får de man vill ha, bara det bästa nog duger åt ens bebbe=)
 
Sv: Desperat vagns köpare har jag blivit!!!

Jag köpte den första vagnen ny, men nu är det dags för en syskonvagn och då kan jag tänka mig begagnat, trots att jag har svårt att köpa sådant som är använt :crazy:
 
Sv: Desperat vagns köpare har jag blivit!!!

Jag köpte den första vagnen ny, men nu är det dags för en syskonvagn och då kan jag tänka mig begagnat, trots att jag har svårt att köpa sådant som är använt :crazy:

Hihihi.... Precis så är det för mig med! När jag fick dottern så skulle allt vara nytt men nu när jag ska ha en syskonvagn åt andra och tredje barnet duger det fint med en begagnad men den ska va fräsch!!!!;)
 
Sv: Desperat vagns köpare har jag blivit!!!

å du kan inte tänka dig något annat märke?=)

Nja, jag har fastnat för den av nån anledning..... Men har börjat snegla lite på Emmaljunga Twin Cerox med nu....:p
 
Sv: Desperat vagns köpare har jag blivit!!!

Jag letar också syskonvagn. Men jag vill helst ha en emmaljunga.
Vilken modell och varför? "nyfiken";)
Dålig stil på den säljaren, fy va sur jag skulle ha blivit om nån gjort så mot mig...:mad:
 
Sv: Desperat vagns köpare har jag blivit!!!

Hihihi.... Precis så är det för mig med! När jag fick dottern så skulle allt vara nytt men nu när jag ska ha en syskonvagn åt andra och tredje barnet duger det fint med en begagnad men den ska va fräsch!!!!

Ja, fräsch måste den vara. Vad jag sett så går det att få tag i fina syskonvagnar som inte är speciellt slitna, man kanske inte använder dom så länge?

Jag ville ha en ny duo-vagn, då jag räknade med att den skulle vara värd sitt pris eftersom man använder både ligg och sittdel. En syskonvagn kommer jag använda mindre, eftersom när äldsta barnet inte vill åka vagn längre så har jag ingen användning för syskonvagnen, så det känns inte prisvärt att betala för en ny syskovagn. Min nyköpta duo-vagn sparar jag tills min äldsta inte vill åka vagn längre, då har jag en sittvagn som räcker ett tag åt den nya. Tänker köpa en ny sulky åt den äldsta också, då jag inte alltid kommer att ha barnen samtidigt. Och liggvagn finns ju redan åt den lilla i och med min "gamla" duo-vagn.

Vilken modell och varför? "nyfiken"

En Emmaljunga citycross vill jag ha. Har en med vändbart styre, och den är jag nöjd med. Vill inte ha svängbara framhjul, och då fanns det bara denna kvar i deras sortiment. Gillar Emmaljunga då jag tycker deras vagnar håller bra. Dock är den lite för bred (80 cm) för min smak, men man kan inte få allt.

Dålig stil på den säljaren, fy va sur jag skulle ha blivit om nån gjort så mot mig...

Ja, jag tyckte det var dåligt gjort av henne. Tur att hon hann ångra sig INNAN vi bestämde ett datum.
 
Sv: Desperat vagns köpare har jag blivit!!!

En Emmaljunga citycross vill jag ha. Har en med vändbart styre, och den är jag nöjd med. Vill inte ha svängbara framhjul,
Jag är intresserad av just en med svängbara framhjul då jag har fattat det som att de ska vara mer lättkörda... Varför vill du inte ha det?
 
Sv: Desperat vagns köpare har jag blivit!!!

Därför att dom är värdelösa om underlaget består av något annat än asfalt :crazy: Typ grus eller snö.
 
Sv: Desperat vagns köpare har jag blivit!!!

Sätt in köpesannonser.

Självklart vill ingen skicka något som är så attraktivt att någon annan köper den på plats.

Jag köpte en billig beg UJ (3000 i bra skick) men då kastade jag mig iväg och klippte den direkt, fick säljaren att hålla den de tre timmar det tog att köra - mer kan man knappast begära.
 
Sv: Desperat vagns köpare har jag blivit!!!

fick säljaren att hålla den de tre timmar det tog att köra - mer kan man knappast begära.
Hmmmm..... De flesta vagnarna står ju i stockholm eller längre ner och dit tar det väl åtminstone 7-8timmar att köra så jag vet inte riktigt om det "bara" är att slänga sig i bilen och köra efter den....:p
 
Sv: Desperat vagns köpare har jag blivit!!!

Därför att dom är värdelösa om underlaget består av något annat än asfalt :crazy: Typ grus eller snö.

Fast jag har ju läst att de ska funka skitbra på alla underlag....??
Nu gör du mig tveksam, här har vi ju snö läääänge ju....:crazy:
Men du, jag läste om Emmaljungas City Cross och Cerox, kan det verkligen vara möjligt att ceroxen har 10kg tyngre chassi (cerox-17,4kg och Cross-7,1kg)???? Låter ju jättemycket på ett barnvagns chassi ju!!!!:eek:
 
Sv: Desperat vagns köpare har jag blivit!!!

Fast jag har ju läst att de ska funka skitbra på alla underlag....??
Nu gör du mig tveksam, här har vi ju snö läääänge ju....:crazy:
Men du, jag läste om Emmaljungas City Cross och Cerox, kan det verkligen vara möjligt att ceroxen har 10kg tyngre chassi (cerox-17,4kg och Cross-7,1kg)???? Låter ju jättemycket på ett barnvagns chassi ju!!!!:eek:

Jag kan ju inte säga av erfarenhet, eftersom vi aldrig haft någon själva. Däremot har jag hört runt eftersom jag själv då ska köpa vagn, och att de ska vara svåra vid grus och snö är det genomående svaret.

Jag såg det där med shassit på vagnarna, jag antog att det var ett skrivfel i tabellen? Annars verkar ju ceroxen vara gjord av bly :crazy:
 
Sv: Desperat vagns köpare har jag blivit!!!

Men du måste väl förstå att ingen säljare vill ha meck med att skicka en vagn när det står köpare som kan hämta på kö ??

Bambi - Min UJ funkar i snö och grus, man kan låsa framhjulet så det bara går rakt fram.

Men inget plöjer så bra som fyra gamla vita stora icke-luft-hjul på landet !
 
Sv: Desperat vagns köpare har jag blivit!!!

Jo, om hjulen är låsbara så är det ju en annan sak, men på Emmaljungan så går inte det.

Min son har hittills använt min gamla vagn när vi är hos hans mormor och morfar, den är från 82 och då fanns det inga luftpumpade däck inte ;)
 
Sv: Desperat vagns köpare har jag blivit!!!

Men du måste väl förstå att ingen säljare vill ha meck med att skicka en vagn när det står köpare som kan hämta på kö ??
Men du måste väl förstå det orealistiska med att åka 130mil för en vagn???!!!!:eek: Och det är till Stockholm det, finns ju vagnar än längre ner som det är än längre till....
Knepigt att folk där nere kan förvänta sig att vi här uppe ska skicka både det ena och det andra till dem dock? Fullständigt övertygad om att det är mer strul för många av oss än för dem...:cool:
Och inte kan jag heller förstå hur det kan vara SÅÅ jobbigt, de behöver ju inte styra med sig ungarna på vagn för de vill jag då inte ha...:confused:

Och för övrigt så måste jag väl få störa mig på att inte få tag på en vagn om än nu anledningen är att säljaren inte vill skicka eller att vagnen redan är såld, eller???
 
Sv: Desperat vagns köpare har jag blivit!!!

Självklart får du störa dig på vad du vill men jag förklarar bara VARFÖR det är som det är ;)

Anledningen att ni får skicka grejer söderut medan Stockholmarna inte skickar något är ju att marknaden finns där och inte där du bor.

Det läget får du helt enkelt gilla.

Jag har bara haft begagnade vagnar och aldrig någonsin kommit på tanken att någon skulle bemöda sig om att SKICKA den till mig. Varför då liksom ? Det är ju jättekrångligt, du måste passa bussgodstider och paketera och riskerar ju skicka iväg en vagn ingen hämtar och bli blåst. När det står köpare på kö med kontanter i dörren - vad skulle DU välja?

Sök bara på annonser i ditt närområde så slipper du störa dig :idea:
 
Sv: Desperat vagns köpare har jag blivit!!!

Anledningen att ni får skicka grejer söderut medan Stockholmarna inte skickar något är ju att marknaden finns där och inte där du bor.

Jag har bara haft begagnade vagnar och aldrig någonsin kommit på tanken att någon skulle bemöda sig om att SKICKA den till mig. Varför då liksom ? Det är ju jättekrångligt, du måste passa bussgodstider och paketera och riskerar ju skicka iväg en vagn ingen hämtar och bli blåst. När det står köpare på kö med kontanter i dörren - vad skulle DU välja?

Sök bara på annonser i ditt närområde så slipper du störa dig :idea:

Som svar på det första så finns det allt köpare till saker och ting här uppe med men många av oss väljer ändå att sälja till den förste som hör av sig, "först till kvarn".... Sen huruvida de bor norrut eller söderut är rätt ovidkommande för själva skickandet faktiskt..:angel:

Svaret på det andra är ju att du förmodligen bor så centralt till att du kan åka och hämta din vagn och ändå hålla dig inom en rimlig radie och då kan jag ju förstå ditt tankesätt att det vore struligare att nån ska skicka och du dessutom inte skulle se det du köper innan.. Krångligheten vete f-n om jag förstår i ditt resonemang..??
Angående betalningen så vore det ju jag som skulle riskera att bli blåst då jag skulle betala innan de skickar så att de slipper ligga ute med fraktkostnaden så där förstår jag heller inte problemet??:confused:
Jag skulle lika gärna kunna skicka som att nån skulle komma och hämta, det extra jobbet har jag inga problem att bjuda på!

Till sist så har det helt enkelt inte funnits nån sån här vagn ute till salu inom de närmsta 40milen förrän idag men då var den i samma pris som en helt ny och i fel färg så den var ju inte helt intressant då....:cool:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 904
Senast: kma
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 007
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år Vi väntar en lillebror i juli till Ludvig (snart 6) o Amanda ( snart 2.5), och den här gången funderar jag starkt på syskonvagn. När À...
Svar
17
· Visningar
2 409
Senast: Brandgul
·
Äldre Jag tror jag blir tokig snart.:banghead: Jag har ingen häst längre, och kommer inte att skaffa igen, så nu har jag massor av saker att...
2
Svar
27
· Visningar
3 058

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp