Mia_R
Trådstartare
Jag tänker ju bli med höns inom en förhoppningsvis snart framtid, men vad är bäst att använda vid desinficering av ett gammalt hönshus? Det är länge sedan det fanns några höns där så någon artbunden ohyra tror jag inte finns kvar, men jag vill ju att det ska bli så fint som möjligt innan pullorna flyttar in med sina familjer.
Jag funderar på om jag ska köra med Vircon-S och/eller kalka, naturligtvis så blir det sopborsten först för att få bort allt som är löst, skura rent med såpa och putsa fönsterna, gnugga rent sittpinnarna och skrubba liggplatserna, ordna med fräsch sand till sandbad och bygga en fin utegård där förhoppningsvis varken hök, vråk eller räv kommer åt dem.
Några tips?
Jag funderar på om jag ska köra med Vircon-S och/eller kalka, naturligtvis så blir det sopborsten först för att få bort allt som är löst, skura rent med såpa och putsa fönsterna, gnugga rent sittpinnarna och skrubba liggplatserna, ordna med fräsch sand till sandbad och bygga en fin utegård där förhoppningsvis varken hök, vråk eller räv kommer åt dem.
Några tips?