Desinfektionsmedel

Shettisar

Trådstartare
Jag har tyvärr fått skabb på mina minigrisar o ska ha ut vet kommande vecka. Vad jag undrar nu är: Ska man desinficera
med Virkon eller vad?? Boxen o övrigt i stall alltså.

Senast ändrad:
Sv: Desinfektionsmedel

Nu har jag visserligen ingen koll på minigrisar men ja, det ska desinficeras. Virkon S är bra. Och var noga om ni har trä, skabbkvalster ska visst trivas väldigt bra där...

//Zebran, som kommer få skrota råttornas jättegren när deras skabbehandling börjar :(

Sv: Desinfektionsmedel

Virkon S är det bästa att använda! Ett tips är att du sen en gång om året vaccinerar grisarna med tex Noromectin så slipper du få skabb på dom igen och dom blir ordentligt avmaskade också! Jag gör det med mina grisar plus att jag vaccinerar dom mot rödsjuka jag köper mina doser från en "grisbonde" för annars får vet. skriva ut en förpackning på jag tror det är minst 100 doser och det känns lite onödigt när man bara ska använda 3 så min vet. tipsade mig om en bonde som hon skriver ut till och när han ska spruta sina suggor ringer han mig så jag kan hämta till mina små killar! :love:

Liknande trådar

Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 255
Senast: Bison
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Just nu känner jag en längtan efter något. En längtan efter att återuppta de saker som gjorde livet så härligt – spontana resor...
Svar
0
· Visningar
318
Senast: IngelaH
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
3 952
Senast: jemeni
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 645
Senast: Bullen22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka