Desifincera borstar

tildemani

Trådstartare
Min häst har haft pälsätare. Jag undrar hur jag på bästa sätt blir av med ägg från borstad och utrustning

Tack på förhand :bump: :D

Sv: Desifincera borstar

Jag kastar in varenda borste i tvättmaskinen med jämna (och ojämna) mellanrum.

Om du häller ner lite typ klorin i tvättmaskinen också så borde det väl ta död på de små liven

MonikaH

När jag fann löss på hästarna la jag borstarna i klorin + vatten. Man får bara se till att man spolar av dom riktigt efter :p Annars är Virkon S bäst, men hade inte det hemma ^^

Jag såg att det fanns på ridsportbutiken här hemma, så kanske har du någon i närheten?

pälsätare o löss överlever inte utan ett värddjur så i borstar o annan utrustning behövs inte saneras

Med värddjur så menas att ohyran måste befinna sig på ett djur för att få näring och överleva. Utan djur att leva på så dör de.

Lånar tråden lite...

Monika H: Håller borstarna om man kör dem i maskin? Har funderat på att köra in mina men aldrig vågat. Då menar jag ryktborstar med trä i...

Såpa + vatten har jag kört med och det har funkat.
Schabrak och dylikt slängde jag bara i tvättmaskinen på 40 grader med vanligt tvättmedel.

Liknande trådar

Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
690
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 053
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
494
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Nu behöver jag hjälp! När jag började borsta min häst idag så märkte jag att han är väldigt öm på höger sida nertill vid halsfästet...
Svar
7
· Visningar
587
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka