Depression

peace

Trådstartare
Är det någon som har erfarenhet av att behandla katt som "skvätter" överallt mot depression?
Har prövat typ "allt". Pratade med vet. via telefon om det, hon hade hört från andra vet. om att det skulle fungera!! Hon skulle kolla upp det mera och återkomma!!
Tacksam och höra om andra som kanske redan prövat det:bow:

Sv: Depression

Jag har ingen erfarenhet av det själv men jag känner till fall där katter som skvätt lite överallt av ingen tydlig anledning alls har slutat efter de börjat behandlas med Clomicalm (antidepressivt).

Sv: Depression

Har inte erfarenhet själv, men har en väninna med det problemet. Katten blev deppad och kissade här och där efter att hennes matte gått bort och två av hushållets medlemar flyttat.

Katten veterinärundersöktes först, men inga fel i urinvägarna eller andra fysika problem fanns.

Kvinnan är mattes dotter som tog över katten. De köpte Feliway, gav katten bästa tänkbara omsorg och lät det hela ta tid. Det är en kvinnamed mjukt sinnelag som inte bannade katten för olyckorna utan bara torkade upp och uppmuntrade kissen att gå på lådan.

Det har nu löst sig med kisseriet och katten är pigg, mycket gladare. Fortfarande skyggare än innan och vill inte längre gå ut.

Det har nu gått drygt ett år och kissen mår sakta bättre.

Vad som kan vara tillämlpigt i ditt fall vet jag inte, men tänkte du kanse har nån nytta av inlägget. Lycka till!:)

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 896
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känns som att en ångvält kört över mig och jag har varit ute i krig under 7 svåra år typ. Började i helgen med att Sotis blev dålig...
Svar
3
· Visningar
848
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar