Deppad/låg häst.

Lilla

Trådstartare
Min häst vilar nu då han är behandlad i två leder. Han äter som han ska och har inte feber men han har "feber" ögon och är inte alls så pigg,busig och glad som han är i vanliga fall.

När han varit behandlad tidigare har han snarare blivit odrägligare,dvs, busigare än vanligt.

Han har varit så här en höst tidigare.Men det är ngr år sedan nu...Då sökte jag vet för det och han bedyrade att det inte var ngt fel.Men jag känner min häst och ser på honom att allt inte är ok.

Anledningarna jag kan komma på är att han antingen har ont,vilket han troligen har men han har ju varit halt ett tag nu och inte varit sån här tidigare och han har inte varit sådan här vid hälta tidigare...
Andra är att han fäller...har aldrig förknippat att han varit låg i samband med det tidigare.

Det är väldigt bra för benen att han är lugn men jag mår dåligt av att se att ngt är fel...

Vet ska kolla honom på måndag,benen så jag får prata med honom då men bläk vad jag hatar att min livsglada kuse är så låg..... :( :confused:

Sv: Deppad/låg häst.

Åhh, jag vet. Mitt sto tappade livslusten när jag tog jobbet ifrån henne, hon hade knä och kotledsinflammationer. Då hon inte svarade på behandling och blev ledsnare och ledsnare tog jag bort henne. Hon åt dåligt till sist oxå.
Tråkigt. Funkar det inte att aktivera honom med nåt som inte gör benen sämre?

*Rys* Min häst svarade inte på första behandlingen.....

Men han har ju stått förut utan att bli ledsen.... :confused:

Min svarade inte på tre :crazy:
Men om han inte brukar vara ledsen så kansk det är ngt annat? Ändrat något, nån hästkompis kanske flyttat? Ny hage? :confused:

Nej...inget som han ngnsin brytt sig om....

Höstdepp var fjärde år eller vad? :confused:

Storhästen jag rider va också depp ett tag, när han hade varit hemma från betet ett par veckor. Då ville han ingenting. Allmänt seg och man såg på honom att han va trött och hängig, utan feber. Men nu är han pigg och glad igen och förhoppningsvis är den glada hoppstjärnan tillbaka för att stanna nu. :)

Skönt att höra!Vet får säga sitt om en vecka och ev så får han en b-vitamin spruta så får vi se om det gör skillnad.
Undrar hur han kan ha "feber" ögon utan feber.

Idag var han kanske ngt piggare,lite mer med.Men han fäller ganska mkt päls och tyvärr var han halt när han sprang mot mig i hagen....Det känns mörkt och skrämmande..... :cry:

*Orolig* Nojjig är kanske ett bättre ord. F vad jag hatar att va förälskad i denna häst.... :cry:

Ngt piggare är han.Dundrade in i från hagen i dag*s*

Men han fäller massa päls så jag undrar om det har med det att göra.Avskyr folk som ständigt och jämt skyller på pälsfällning men jag funderar...

På torsdag ska han kollas av vet iaf.

Håll tummar kl 09:00

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 775
Senast: Jamtland
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 354
Senast: mackan
·
Hästvård För en dryg vecka sedan fick min häst två sår av spark från annan häst. Ena såret på insidan av vänster fram och det andra högt upp på...
2
Svar
25
· Visningar
11 527
Senast: Görel
·
Hästvård Min häst är halt sedan i februari och vet har bedömt att det i princip inte finns något att göra. Jag är så kluven i hur jag ska göra...
2
Svar
27
· Visningar
5 214
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar