Den ultimata hundskon

deathworship

Trådstartare
Nu ikväll när jag varit ute med hunden så var han väldigt röd mellan sina tramdynor. Så jag börjar fundera på om man kunde ha skor på honom, han skulle inte direkt gilla det men iom hans allergi så har han blivit så enormt känslig om tassarna och man måste torka ordentligt (handduk och hårfön) varje gång man varit ute om det är såhär fuktigt, annars slickar han sönder tassarna.
Så jag funderar på om en sko skulle kunna hjälpa till att hålla tassen lite torrare så den öht slipper bli blöt.

Men finns det någon typ gummistövel för hund? Nu har juh inte jag tänkt att ha de på jämt ute, utan mest till bussen, mellan tåg och buss och från bussen, ja lite sånt.

Givetvis sköts han med schampoon, mediciner, vaccin osvosv.

Någon som har tips eller erfarenheter av praktiska hundskor?

Sv: Den ultimata hundskon

Muttluks har jag hört ska vara bra, men har ingen erfarenhet utav dom själv. :)

Muttluks har jag hört ska vara bra, men har ingen erfarenhet utav dom själv. :)

Muttluks är dom enda skorna som har funkat på min nakenhund. Alla andra skor vi har provat har antingen ramlat av eller gett henne skav.

Däremot är jag inte säker på hur vattentäta dom är om det är väldigt blött ute. Det finns ju två modeller, ett par som är varma (röda) och ett par som ska vara vattentäta (gula).

Jag har den varma sorten och om det ligger snö och så är dom helt torra inuti när man kommer in, men regnar det och man går en längre promenad brukar dom bli rätt blöta.

Men de gula ska ju stå emot vatten bättre och passformen är grym.

Om du vill vara helt säker på torra tassar finns ju Nordströms, men jag vet inte alls hur bra dom är i passformen.

Nordströms är superjobbiga och verkligen ingenting man vill bråka med... Mina erfarenheter efter att ha haft ett klokapselbrott på hunden som inte skulle bli blött är att vad som helst (typ barnstrumpa och plastpåse med eltejp) är bättre!

Norströmsskon är för det första skitsvår att få på om storleken är helt "rätt", det är ju en "tub" som man ska trä in tassen i och det är inte helt enkelt mothårs... Dessutom finns den i relativt få storlekar vilket innebär att jag upplever att det kan vara svårt att få något som passar precis. Slutligen så kanar skohelsiket av när man går längre än runt huset med den på. När jag hade den på hunden (som fick motioneras som vanligt trots klon) så fick jag stanna var hundrade meter och dra upp skon och spänna remmarna hårdare. Hopplöst!
Jag vågar inte ens tänka på hur det skulle funka med en sko på varje tass....

Det enda positiva i det hela är väl att tassen inte blir regnblöt alls.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 119
Senast: Rumpnissen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025