Marionettregeringens vårbudget får kritik från alla håll:
"Regeringens och SD:s vårbudget får tung kritik av oppositionen, LO – och tidigare MUF-ordföranden Benjamin Dousa.
– Det är nästan så att man frågar sig, vad fan fick jag för min röst egentligen, säger Dousa.
S ekonomisk-politiska talesperson Mikael Damberg lyfter det tuffa ekonomiska läget på en pressträff om regeringens budget.
... – Finansministern kan inne sätta sig på läktaren och se på när hushållen kämpar för att få vardagen att gå ihop.
Satsningarna på utbildningsområdet och arbetsmarknaden är inte satsningar utan i själva verket neddragningar om man jämför med höstbudgeten, enligt S.
Regeringen underfinansierar välfärden, menar Damberg.
– Svensk ekonomi kommer krympa mer. Hushållen har inte upplevd så här hård press på flera decennier. Var det planen så är Svantesson nöjd. Man får nästan anta att så är fallet. Regeringen pratar om att fler ska arbeta och ökad produktivitet men de skarpa förslagen finns inte i den här produkten.
Han varnar för att Sverige kommer gå mot ännu en vinter med skyhöga elpriser – och säger att regeringen har regeringen ”sjabblat bort” elstödet.
– Det riskerar att inflationen biter sig fast och gör Sverige mer sårbart."
https://www.expressen.se/nyheter/timbros-budgetkritik-vad-fan-fick-jag-for-min-rost/