Den långa ludna svansen :'(

K

kajshaa

Kissen Måns kom in idag efter att ha varit ute hela dagen som vanligt. Men svansen "hängde" på ett konstigt sätt och han verkade ha himla ont :( han gick direkt och la sig på varma badrumsgolvet och har legat där ända tills nu...

Pratade lite med honom förut och försökte känna lite på svansen. Han spann på som vanligt men mjauade lite av smärta ibland :cry:

svansen är uppsvälld en aning på mitten och han har ont... Vi avaktar tills imorgon och ser om han är bättre... annars blir det veterinären för lille måns.

Stackars lillkissen :cry: Vad kan han ha gjort?

Sv: Den långa ludna svansen :'(

Hade en gång en katt med "bruten" svans det såg hemskt ut när han kom hem med halv svans. Den andra halvan hängde på halvstång och kändes "av".
Åkte till vet som konstaterade att "något" hade tuggat på svansen men att den skulle repa sig utan åtgärd - vilket den gjorde.

stackars :(

men, varför låter du katten lida en hel natt??? åk till veterinär NU

Stackars lille misse! Men låt honom inte ligga och ha ont tills i morgon, åk till veterinären i kväll så att han kan få hjälp och smärtlindring!
Hoppas att svansen snart är lång och luden igen!

Usch. :(
Fast är det inte bättre att åka in till veterinären och få några smärtstillare så han slipper ha ont?

Han verkar inte ha ont, det är bara om man tar på svansen... Han är en tuffing och råkar ut för saker titt som tätt (men självklart far vi in till vet om han har ont imorgon)... (:

Verkar inte ha det och ha det är olika saker. I naturen är det nog en svaghet att visa sig skadad även om det gör åt helvete ont.
Hade nog kännts lite knas om veterinären sa "hade ni kommit in igår istället hade svansen gått att rädda" lr ngt.. Det kan ju faktiskt vara amputeringsbart om det är ett illa brott. Men antar att det är lite sent påtänkt nu.

kl.

stackars kissen missen. :( Har du varit hos vet ?

kloka ord...
så där agerar undulater, "spelar friska" å sen när de verkligen visar att de är sjuka så är det för sent att sätta in medicin :(

fast katter är ju av lite hårdare virke.. men... point taken! :idea:

det har gått så bra så bra :D

Han sov hela dagen/kvällen/natten och åt/drack ingenting så vi var grymt oroliga för honom och tänkte åka in på morgonen till vet.
Men dagen efter var han lika pigg som vanligt och ville ut igen, svansen var fortfarande lite svullen men den verkade inte bekymra honom och han hade inte ont så vi släppte ut honom :)

Tror att han har slagits med en Skata för vi hittade en död skata igår och det är inte första gången Måns dödar ett konstigt djur (Ekorrar, ormar, ödlor you name it :smirk: )

Han mår nu bra och är precis som vanligt, och för en bondkatt som honom var det nog skönt att slippa bilfärden in till veterinären :D

Preciiiiiis som vanligt :D
cdfca661.jpg

Liknande trådar

Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
7 701
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 363
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en snart 7 års gammal blandras tik som jag har haft olika problem med nästan hela hennes liv. Det började med att...
Svar
17
· Visningar
2 870
Senast: em-pirre
·
Hundhälsa Börjar med att skriva att jag ska ringa veterinär direkt imorgon bitti, så har vi den biten avklarad! Tar det från början. I...
Svar
4
· Visningar
1 382
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama