Den första färgen du tänker på?

RIA

Trådstartare
Dags att införskaffa en ny matta till vardagsrummet, och dess färg ska även bli rummets accentfärg och vara på kuddar i soffan, nån kruka i fönstret m.m.

Soffan är mörkbrun, eventuellt byter vi till en svart klädsel till våren.
Möblemanget är i vitt och tapeterna är ljusgråa med en fondvägg med lite silver i och massa krusiduller.
(Golvet är ljust träfärgat)

Vi vill liva upp rummet lite, och den färg som kommer i din tanke då är?
(mattan kommer vara en ryamatta)

Sv: Den första färgen du tänker på?

Jag har vita väggar med svaga mönster i, chokladbruna soffor och mest mörka möbler och till det en mörkröd matta. Den var snygg ända tills hunden fick tråkigt och började riva på den :D

Haha, stackarn matta :D

får hoppas mina vovvar ger fan i mattan, fast dom är ena soffpotatisar så den lär invigas som madrass gissar jag :D

rött är en färg vi tänker på faktiskt.

Lila, plommonhållet.

/moderatorn, flyttar till forum H&H

Vi har en mörkmörk grå soffa, nästan svart är den. Vi köpte en plommon och syrenlila ryamatta. Riktigt snyggt! Tittade även på en klarröd och en illgrön på affären men det var denna vi (jag) trivdes mest med. Sen att vi fick vänta på den i nästan tre månader var mindre kul.

Så jag röstar för lila! Det är så fint!

Nu har vi funderat lite till och tänkte kanske att en brons/guld färgad matta kunde passa för att få en neutralare färg på mattan, och sedan ha accentfärgen turkos på andra detaljer istället såsom gardiner, kuddar, filtar m.m.

Jag är rädd att tar vi en riktigt färgfylld matta så kommer vi tröttna på den efter ett tag.

Vi såg en sådan matta när vi var och tittade för några dagar sen, å vi ska iväg och titta på den igen om en stund. Gäller öppet köp så tar vi hem den och provar.

Vi har haft hemma en mörkare nyans av grön och provat hemma, men den funkade inte. ljus kan dock funka.
har även haft hemma en röd men inte i rätt material så det var lite svårt att avgöra. den vi ville ha är lite mer klar i färgen, den vi hade hemma gjorde rummet mörkt. då var det mest storleken vi ville prova ut med dessa mattor, å det ska vara en som är ca 160X240.

Låter våra ideér gräsliga? jag försöker se det framför mig men man vet ju aldrig innan man provat. har sökt lite på nätet och det ser rätt så fint ut!

Rött

eller kanske turkost, men då inte hela mattan utan detaljer i mattan som annad är brun/svart (beroende på soffan)

Plommon var det första jag tänkte på. Men grönt kan nog vara riktigt snyggt nu till våren...

Vi tog hem en turkos matta idag och har fotat provningen. Vad tycker ni?

Nu är det mörkt ute så man får inte riktigt rätt ljus som om jag fotat i dagsljus. så det får ni ha överseende med, kan ju ta nya bilder imorgon :)

Tänk inte på gardin och annat tjafs, är tänkt att bli utbytt.

30050879.jpg

30050886.jpg

Lila!! Skitsnyggt:d Har precis köpt en lila rya ifrån Chilli butiken, ska ha den till svart soffa och våra väggar är olivgröna. Golvet är av ek. Hur snyggt som helst. Hittade dessutom kuddar med svart botten med lila blommor och gröna stjälkar i nåt "halvsiden"
*längtar efter att få möblera*

Liknande trådar

Hemmet Rummet är ett ganska rymligt sovrum med halvmörkt laminatgolv, ungefär den här färgen: Möblerna är också ganska mörkt träfärgade, typ...
Svar
18
· Visningar
4 432
Senast: MiniLi
·
Hemmet Hej! Efter jag sett att många här på Hem & Hobby har mkt bra smak på inredning så tänkte jag passa på att rådfråga er ;) Det är...
Svar
11
· Visningar
2 030
Senast: Draumsyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka