Den där broccolin...

TryMe

Trådstartare
Jag har ett rätt angenämt problem som jag hoppas att någon har en smart lösning på.
Hur får jag broccolin i mina matlådor att bli mindre "soggig"?!

Jag gör matlådor för 2 dagar i taget, vilket blir 6 lådor. I 4 av dessa ska det vara grönsaker, och jag ääälskar kokt broccoli, men den blir så soggig och nästan äcklig bara av att stå i kylen över natten. Jag har struntat helt i broccolin nu men jag saknar den :arghh: (Kan tillägga att jag har försökt förvara den kokta broccolin på annat sätt än just i matlådorna över natten, men jag har lite problem med att förvara saker i kyl utan att ha lock osv på/runt).

Tips mottages tacksamt!

Hur får jag broccolin i mina matlådor att bli mindre "soggig"?!

Om du använder fryst broccoli så är den ju förkokt, lägg broccolin direkt från frysen i matlådan på morgonen så håller den maten kall och tinar lagom till du ska värma maten. Annars, om du använder färsk broccoli, ät den rå. Det är precis lika gott.

Om du använder fryst broccoli så är den ju förkokt, lägg broccolin direkt från frysen i matlådan på morgonen så håller den maten kall och tinar lagom till du ska värma maten. Annars, om du använder färsk broccoli, ät den rå. Det är precis lika gott.

Nu känner jag mig verkligen smart, har inte ens tänkt på att den är förkokt :idea: Haha tack!

Jag tänkte föreslå precis samma sak när det gäller fryst broccoli.

Färsk tycker jag blir bäst om man kokar den lite för lite innan man lägger den i matlådan. Eller om man ugnsrostar den. Det är godast, tycker jag, men tar lite längre tid.

Liknande trådar

Fritid Nu hoppas jag innerligt att Buke kan hjälpa mig! Det är smått kris och panik här. Jag bor idag i en liten lägenhet som jag fick städa...
Svar
11
· Visningar
14 809

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka