Den bästa elgrillen till balkongen

Twihard

Trådstartare
Hej

Har ni tips på en bra och prisvärd elgrill till balkong? Jag fick klartecken av min hyresvärd att få ha en på balkongen.😊

Det är en rymlig balkong med murväggar, delvis murat tak/trätak och fronten är innätad för katter.😊 Tänker om sådant är relevant.😊

Jag bor ensam men kan ofta ha 3-4 vänner över på middag. Är ingen mästerkock men gillar grillat kött.

Vad finns det för smidiga och bra elgrillar? Vad klassas som bra pris?😊
 
Hej

Har ni tips på en bra och prisvärd elgrill till balkong? Jag fick klartecken av min hyresvärd att få ha en på balkongen.😊

Det är en rymlig balkong med murväggar, delvis murat tak/trätak och fronten är innätad för katter.😊 Tänker om sådant är relevant.😊

Jag bor ensam men kan ofta ha 3-4 vänner över på middag. Är ingen mästerkock men gillar grillat kött.

Vad finns det för smidiga och bra elgrillar? Vad klassas som bra pris?😊
Vi köpte en elgrill från Weber. Begagnad på Blocket för 500kr. Vilket fynd! Efter två år behövde vi byta ut själva grillgaffeln (eller vad det nu kallas), det var lätt att hitta reservdel och kostade inte alls mycket. Vi har exempelvis grillat en hel laxsida på grillen och det var inga problem.
De flesta av grannarna i vår förening av Weber-grillar.
 
Jag har en elgrill (klotgrill) från Severin. Supernöjd, och en stor fördel med den i mina ögon är att den har en ”grillplatta” istället för galler vilket gör att saker inte kan ramla ned om de går sönder och underlättar rengöringen rejält.
Är effektiv dessutom och blir varm snabbt.
 
När jag bodde i lght hade jag länge raclette järn med grill del ist för grill och var väldigt nöjd. Kommer inte ihåg var vår nuvarande är ifrån men kan kolla, har både grill sten och grillplatta på toppen med stekpannor under, gillar den mkt.

Men det beror ju på vad/hur man vill laga maten. Ska det grillas större köttbitar är nog större elgrill att föredra :)
 
Hade tidigare en mindre weber elgrill (bordsvariant) som funkade utmärkt och det blev gott, jag är inte så förtjust i kolbit med tändvätska smaken som blir av en del grillare som hävdar att kol är det enda som duger inklusive en halvliter tändvätska 🙃
Nu har jag bytt till en weber gasolgrill, (fortfarande bordsvarianten) och det funkar också utmärkt. Det är himla smidigt just med elgrill att bara kunna slänga på nått lite snabbt :)
 
Vi hade en Weber Q2400 när vi bodde i lägenhet. Den kom upp i temperaturer som gav grillsmak. Jag tycker nästan att vi skulle behållit den istället för att köpt en kolgrill. Det som man behöver tänka på med även dyra elgrillar är att låta de stå och bli varma med locket på i uppemot 30 min.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 719
Övr. Katt Jag har flyttat nyligen, och med det lämnat katternas innätade altan. Bor numera 4 våningar upp och har en gigantisk balkong - den ska...
2 3
Svar
41
· Visningar
14 832
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp