Democritos!

Lenis

Trådstartare
Var hittar jag info om denna hingst? Nån som vet nåt? Det enda jag fick upp på google som var vettigt var att Peter Eriksson ridit honom (el en häst med det namnet) på WC en gång och kommit 23:a.. :smirk:

Är så nyfiken för min nya foderhäst är e. honom och han ska tydligen vara väldigt lik far sin ;)

Här finns det bild och stam på Democritos 648.

Hans exteriöra utlåtande var: Ädel med utmärkt brukstyp och sida, naturlig resning, bra sadelläge och djup. Näjaktigt korrekt men något gracilt underrede. God skritt. Mycker god trav. 99778.

Bruksprov: gång 779 hopp 9/9.

Democritos hade 44 placeringar i msv och 21 placeringar i svår hopping.

Sonen Ampere 859 (u:Aniana e:Urbino) godkändes 1993 och exporterades till Tyskland. Numera ägs han (?) och rids i dressyr av en japan som döpt om honom till Spirit of Yamoto (eller något liknande :o)

Japp, det stämmer om Ampére. Han bor i Japan under det namnet, och går väl Grand Prix för närvarande.
Det var ingen dålig hingst det heller!

mvh

Det var namnet jag var osäker på. Var det rätt?

Tycker att det är väldigt synd att han exporterades. Han kom ju från ett sånt förvärvningssäkert sto med i mina ögon intressant stam.

Nästan rätt!
Spirit of Yamato.
Målet var väl Aten, men sist jag kollade, så hittade jag inga nya resultat på dem.
Men det hade ju varit kul om han kom dit!

Ja, jag kan också tycka att det är synd.
Såg honom som oansenlig unghingst.
Men så hände det något med den fula svanungen!
Hade någon sagt till mig att det var samma häst som jag såg ett knappt år innan, hade jag inte trott dem!

mvh

Såg du honom live alltså? Hurdan var han? Så himla nyfiken, mitt sto är efter Ampere. Synd att han exporterades, mkt fin hingst tycker jag.. :love:

Man kan säga att han var den fula ankungen!
Han var ju inte förfärligt ful, men absolut ingen stjärna på något sätt.
Å andra sidan hade han ju inga avvikelser heller.
Men om jag inte missminner mig, "fick han ett extra år" på sig, och på den tiden hände allt!
Då var han...
Wow!
Det är tur att han inte var min, för då hade jag nog kastrerat vid senast tre år...
Och då hade man stått där med lång näsa.
Som sagt, han har ju aldrig varit ful eller dålig, men inte vad man tänker sig som ett hingstämne...

Javisst var det synd att han gick iväg.
Du får hålla tummarna för att han blir frisk (eller vad det nu är som gör att han inte har bcm resultat förrra året), så att du får se honom i Aten.

mvh

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min nya älskling är väldigt fäst vid sina kulor. Så pass fäst att dom inte fanns att finna när han skulle kastreras liggande på...
Svar
4
· Visningar
1 409
Senast: valegro
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 403
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt så får jag alltid en relation med en väg jag måste åka ofta. Det är som att jag lär känna vägen på ett mer personligt...
2
Svar
29
· Visningar
4 244
Senast: Vallmo
·
Kropp & Själ Hej Buke. Har funderat på att skriva den här tråden länge, och kanske borde jag också ha gjort det för längesen, men nu känner jag...
Svar
7
· Visningar
2 748
Senast: Valptass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka