Delivery Status Notification (Failure)‏

Saybia

Trådstartare
:confused:

Skickade just iväg lite filer via mail till en kontakt, filernas storlek blev 9,5 MB tillsammans och enligt Hotmail så ska det gå att skicka upp till 10 MB då man har "gratis hotmail".

Skickade iväg och efter nån minut fick jag tillbaka ett mail från postmaster@mail.hotmail.com

This is an automatically generated Delivery Status Notification. Delivery to the following recipients failed.

(mailadressen till mottagaren)

Varför fick jag ett sånt här mail, kom alltså inte filerna fram till mottagaren? vad kan det bero på, mailadressen vet jag är helt rätt?
Skulle behöva skicka iväg ytterligare lite filer till denna kontakt men är det ens lönt?

Sv: Delivery Status Notification (Failure)‏

Testade skicka lite andra filer till samma adress men fick samma svar från "postmaster".

Åhhh, varför fungerar det inte?? *grrr* :mad::mad:

Nån som har nåt förslag på vad som kan vara "fel"?

Mottagarens mail kanske inte kan ta emot så stora filer. Mottagarens mailserver kan ligga nere. Finns många orsaker för ett sådant felmeddelande.

adressen kanske inte finns, det kansek är fel i adressen eller det är nån spärr som gör att motagaren inte kan ta emot ditt mail... Jag kan tex inte skicka hotmail mail till mammas jobbadress, oavsett om det är nån fil med eller ej...

Många företag har tex spärrar så de kan inte ta emot mail som skickas från hotmail..

Liknande trådar

IT & mobiler No Subject.eml Ladda ned Hämta som zip This is an automatically generated Delivery Status Notification. Unable to deliver message to...
Svar
2
· Visningar
1 105
IT & mobiler På sistone har jag fått mail av den här typen: (BLÅ TEXT) ============= This is an automatically generated Delivery Status...
Svar
8
· Visningar
1 069
Senast: Magnus_J
·
T
IT & mobiler Om man har skickat ett mail och får ett tillbaka där det står såhär: "This is an automatically generated Delivery Status Notification...
Svar
9
· Visningar
970
Senast: Throlla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V