Delbara däck i agilityn?

Milosari

Trådstartare
Jag får olika besked... Är det bestämt att de ska vara delbara däck på agilitytävlingar eller är det upp till domaren att bestämma? Jag anar att arrangerande klubb ska tillhandahålla båda typerna i så fall? Och var hittar man regler om hinder i agilityn?

Sv: Delbara däck i agilityn?

Jag får olika besked... Är det bestämt att de ska vara delbara däck på agilitytävlingar eller är det upp till domaren att bestämma? Jag anar att arrangerande klubb ska tillhandahålla båda typerna i så fall? Och var hittar man regler om hinder i agilityn?

Delbart däck är godkänt, men (ännu) inte ett krav. Mycket snack går mot att det ska vara ett krav till den nya regelrevideringen, men ingen vet säkert än

Regler om hindren hittar du bland alla andra regler på SBKs sida :)

Tack för svar! Vet du när den nya regelrevideringen kommer? Håller på med budget för prov och tävling... Vi har köpt in delbara däck men de höll inte måttet så om de inte går att fixa till kanske vi behöver köpa nya.

Samma som i lydnad och bruks så gäller dessa regler till 20161231, alltså nya regler från 20170101 :)!

Tack för svar! Vet du när den nya regelrevideringen kommer? Håller på med budget för prov och tävling... Vi har köpt in delbara däck men de höll inte måttet så om de inte går att fixa till kanske vi behöver köpa nya.

Även om det inte är ett krav med delbart däck finns det domare som ej dömer på fasta däck, dvs hindret måste bytas ut mot tex ett hopphinder och banan ändrar då karaktär. Det finns även en hel del tävlande som väljer bort arrangörer som ej erbjuder delbart däck då det hänt en del olyckor på fasta däck på sistone.

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
964
Senast: igbest
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 241
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 548
Senast: fixi
·
Hundhälsa Hunden blir 1 år i mitten av juni, alltså 11 mån nu. Senaste vaccinationen var 12v sprutan. Vi ska iväg på en hel del hundjippon i...
Svar
2
· Visningar
488
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30