Delad glädje är dubbel glädje

Sv: Delad glädje är dubbel glädje

och allt sånt.

Här har det premiärbakats i vedspisen. Har länge funderat på hur i all världen man vet hur varmt det är - och använt elspisen istället. Idag bestämde jag helt sonika att: Det vet man inte. Men ljummet eller ordentligt varmt, typ? Så jag eldade på och skickade in brödkakorna... och haha, här sitter jag nu o mumsar på mitt nybakta bröd. :banana: :D

Vad har gjort dig glad idag? :)

En på spisar/bakning kunnig person berättade för mig att anledningen till att de flesta recept har 175 eller 225 grader i ugnen beror på att när man "översatte" recepten till elektriska ugnar mätte man helt enkelt den temperatur man hade i vedspisarna vid bakning. Lite varmt = 175 Mycket varmt = 225 :)

Solen gör mig glad idag:)

(Har köpt en ny vedspis till landet - den har termometer på luckan)

Vet inte om jag blev så glad, men det gladde många andra när min gamla glasslåda med frusen lunch visade sig innehålla... Just det glass! Lurigt av den att gömma sig där :mad: :p

:D HAHAHAHA - Tack för dagens första skratt!!! :rofl:
Jag kan riktigt se din förvånade min framför mig :D

Vet inte om jag blev så glad, men det gladde många andra när min gamla glasslåda med frusen lunch visade sig innehålla... Just det glass! Lurigt av den att gömma sig där :mad: :p

Haha! Jag hade nog blivit sån här :eek:O_o:crazy::mad: och sen... :sneaky::d:D:laugh:

En härlig promenad med andmatning har gjort mig extra glad i det ljuvliga vädret idag!

dsc00201_531f0e68ddf2b314400e1b4a.jpg

Jag har tagit klätterkort :) har i många år drömt om att börja klättra! Och nu är det i princip bara att köra!

Det blev extra gott i vedspisen. :p En ridtur, vårväder o blommor? Vem kan mer begära? :D

Och jösses vilka hurtbullar vi har här i tråden. Klättring, löpning, simning och eh, plankning. :banana: Är det vårkänslor eller var får ni all energi ifrån? :D

Ha, se där. Då tänkte jag rätt. :D Vem behöver grader? Dä bar å eld. :p

Jag är glad för att solen skiner och det är varmt. Jo, 14 grader som det var upp i i dag och i går är ju varmt med tanke på hur det varit några månader nu :D Och sol gör mig sååå glad!

Jag är också glad över att TinyWiny peppar mig varje dag för att jag ska ha ork nog att ta mig igenom min praktik. Jag har 9 veckors praktik kvar av 10 och totalt 12 veckor till examen och det är så nära men så långt ifrån på samma gång att jag bara vill lägga mig ner under en sten och gråta. Orken är slut sedan länge, så då känns det bra att tänka på hennes fina ord och orka lite till.

Vad gulliga ni är båda två :love:

Det är väl klart att jag försöker peppa dig Enya! du har ju kämpat så hårt och så länge för det här så det är väl självklart att jag gör vad jag kan för att ge dig lite stöttning såhär i sluttampen :)

Ja tänk om man kunde ge bara hälften av vad hon ger på en vecka under en livstid. Det hade räckt ganska långt. Hoppas hon vet vad mycket hon betyder och har betytt för många av oss :love:

Det lovar jag att ni gör båda två :) Bara det faktum att jag får kalla er mina vänner ger mig så oerhört mycket tillbaka och det var så roligt att få träffa dig nyttnick. Så synd att du bor så långt borta bara för annars hade vi kunnat träffas oftare :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka